رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 600248

خواب شوم حزب توده برای فروش ایران به شرق

ساعت 24 - بقایای حزب توده با وجود پاشیدن خاک بر چشمه برای نشان دادن استقلال خود از روسیه ای که دیگر به ظاهر تحت رهبری حزب کمونیست نیست ونیز نزدیک کردن آرام آرام خود به قبله تازه شان یعنی حزب کمونیست چین ودررویاهای خود برای ایران نقشه می کشند. پر بیراه نیست اگر گمان کنیم خوابی که بقایای این حزب برای ایران دیده اند از سوی قدرتمندان روسیه و چین حمایت می شود.

حزب
dir="RTL" style="text-align:right">بقایای این حزب باوردارند "دوران دوجناحی سیاسی در ایران شامل اصلاح طلب و اصولگرا تمام شده است و جمهوری اسلامی اکنون وارد مرحله ای شده که از این پس جامعه سیاسی ایران در حول یک دوگانه تازه شکل خواهد گرفت که عبارتست از پشتیبانان سیاست گردش به شرق و حامیان ماندن در دایره غرب." کمونیست های ازرده خارج شده ایرانی برای اینکه حرف خود را بزک کنند و به ایرانی ها نشان دهند حرفشان در دنیای امروز درحال اجرا و پیشرفت است در تازه ترین تحلیل خود ادامه داده اند : " این هم فقط مربوط به ایران نیست بلکه یک گرایش جهانی است. چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و رادیکال و محافظه کار و ... در جهان همه در حال از دست دادن معیارها و شاخصه های سابق خود هستند و به تدریج به این دو گرایش تقسیم می شوند." در تحلیل حزب توده سپس به سیاست ورزان داخلی راه نشان داده و تهدید تئوریک می کند که " اصلاح طلبان و اصولگرایان ایرانی هم از این پس حول این دو قطبی تازه که خود را بر همه جهان و ایران تحمیل خواهد کرد شکل خواهد گرفت. بنابراین ما شاهد دسته بندی ها و انشقاق های تازه در میان طیف های اصولگرا و اصلاح طلب خواهیم بود. اصلاح طلبان طرفدار غرب و ناتو با اصولگرایان وابسته به سرمایه داری تجاری وحشت زده از افول حاکمیت دلار به یکدیگر نزدیک می شوند و در برابر گرایش به شرق صفی یگانه را تشکیل خواهند داد. در مقابل باید صفی از حامیان گردش به شرق ایجاد شود اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و لاییک و ...

بقایای این حزب توده سپس اعتراض های امروز ایران را نیز بر پایه همین تقسیم بندی تحلیل کرده و می نویسند "سرنوشت مبارزه داخلی در ایران نیز به سرنوشت غلبه این یا آن گرایش بستگی خواهد داشت. هوادارن این اندیشه پوسیده با اتهام زنی مشابه تندروهای افراطی مذهبی درایران به اصلاح طلب ها می نویسن " اکثریت رسانه های اصلاح طلب ایرانی چنانکه در هشت ماهه گذشته جنگ اوکراین نشان داده طرفدار سرسخت پیروزی ناتو بر جهان هستند. بیشتر آنها مخالف زیر سئوال رفتن حاکمیت دلار و دستاوردهای نظامی و اتمی ایران و خواهان عقب نشینی ایران در برابر غرب هستند که آن را رفع تحریم ها معرفی می کنند. " و سپس برای اینکه رد گم کنند ادامه می دهند " در اردوگاه اصولگرایان نیز وضع در همین جهت است. نماد آن فلج کامل مدیریت دولتی است که در برابر گردش به شرق حرف نمی زند ولی کارشکنی می کند، همانطور که یک سال است در برابر همکاری و قرارداد ایران با چین مانع گذاشته اند.

در این نوشته با دادن آأرس عوضی و چرند و پرندهایی که از دهه 1320 تا امروز یک سره گفت و نوشته می شود آمده است "اگر پذیرش تسلیم در برابر غرب به معنای ادامه وضع موجود تا مرز تسلیم و نابودی و تجزیه ایران است، گردش به شرق به معنای یک مبارزه است که برای پیروزی در آن داشتن برنامه، سازمان و همراهی و بسیج مردم لازم است. با محدودیت های اجتماعی، انحصار طلبی سیاسی، فساد اقتصادی، بی توجهی به خواست های مردم نمی توان مبارزه گردش به شرق را به پیش برد. اصلاحات و تحولات واقعی تنها در سایه ورود به چنین مبارزه ای و خواست چنین تحول و چنین گردشی ممکن است."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها