رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600449

تمدید مهلت ارسال اثر به همایش ملی مهارت‌آموزی سربازان/۸۵ درصد مشمولان به سربازی رفته‌اند

ساعت24-مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از تمدید مهلت ارسال اثر به همایش ملی مهارت آموزی تا میانه هفته جاری خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگوبا ایسنا، درباره برگزاری همایش ملی مهارت آموزی سربازان گفت:‌ همایش ملی مهارت‌آموزی با دو هدف فرهنگ‌سازی و ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و جلب مشارکت اقشار جامعه به ویژه جامعه علمی کشور در سه محور رشد و تعالی خدمت وظیفه عمومی، هدفمندسازی مهارت‌آموزی و اشتغال مؤثر کارکنان وظیفه منقضی برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این همایش را ۲۸ آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت:‌ این همایش با مشارکت همه سازمان‌های نیروهای مسلح و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متولی امر مهارت‌آموزی و اشتغال کشور برگزار می‌شود.

کمالی ادامه داد:‌ در راستای برگزاری بهتر این همایش چهار پیش‌نشست نیز برگزار خواهد شد، که یکی از این نشست‌ها در حوزه مهارت‌های کشاورزی بوده و با مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی درباره آثار ارائه شده به این همایش نیز، گفت: بالغ بر ۹۵۰ اثر که ۷۰۰ اثر نوشتاری و ۱۵۰ اثر تصویری را شامل می‌شود، تا آخرین مهلت ارسال آثار که تا ۱۰ آذرماه بوده، دریافت شده است. البته با توجه به تقاضای تعدادی از افراد علاقه‌مند، سامانه دریافت آثار تا اواسط هفته جاری باز خواهد بود و این افراد می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه وظیفه اصلی و ذاتی نیروهای مسلح، امر دفاع و برقراری امنیت است، گفت:‌اما با توجه به اینکه بیکاری یکی از معضلات کشور است و داشتن مهارت یکی از الزامات اشتغال محسوب می‌شود، با توجه به ظرفیت سربازی و نیروهای مسلح بسترهای لازم برای این کار فراهم شده و ستاد کل نیروهای مسلح به این موضوع ورود کرده است.

کمالی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از جوانان کشور افراد ذکور هستند، گفت:‌ بنابراین می‌توان گفت که با احتساب جمعیت زنان و مردان، بالغ بر۴۰ درصد از کل جوانان مسیر سربازی را طی کرده و وارد جامعه و بازار کار می‌شوند، به عبارتی دیگر می‌توان گفت که 85 درصد مشمولان به سربازی رفته‌اند و مابقی نیز به دلایل معافیت و غیبت و ... سربازی نرفته‌اند. لذا می‌توان گفت که همواره بالغ بر ۳۰۰ هزار جوان آماده فراگیری آموزش‌های مهارتی هستند و دستگاه‌های متولی آموزش مهارتی در کشور می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

به گفته مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح وزارت جهاد کشاورزی در چهار سال اخیر توانسته با کمک نیروهای مسلح به بیش از ۲۶۰ هزار دانش‌آموز آموزش کشاورزی دهد.

وی اضافه کرد:‌ همچنین در همه استانداری‌های کشور گروه کاری مهارت‌آموزی و اشتغال با حضور فرمانده‌هان یگان‌های عمده نیروهای مسلح مستقر در استان و مسئولین ذی‌ربط ادارات کل مهارت‌آموزی و اشتغال استان زیر نظر معاون اقتصادی استاندار تشکیل شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها