رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600541

افزایش جهانی قیمت طلا و دیگر فلزات ارزشمند بازار

ساعت24-قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) افزایش یافت و با کاهش اندک دلار آمریکا همراه شد که باعث می‌شود شمش با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند، ارزان‌تر شود.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه به وقت شرقی با چهار درصد افزایش به ۱۷۷۳ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۷۷۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت.

ایپ جان رانگ، استراتژیست گروه IG اظهار کرد: با توجه به تلاش فعالان بازار برای شفاف سازی در مورد افزایش نرخ فدرال رزرو، انتظارات نرخ نسبت به داده‌های اقتصادی دریافتی حساس بوده است. نشانه‌های تقاضای قوی‌تر از حد انتظار ممکن است بازارها را به سمت بازنگری انتظارات تندروتر سوق دهد. یکی از این نمونه‌ها روز دوشنبه بود که داده‌ها نشان داد که فعالیت صنعت خدمات ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه نوامبر و اشتغال دوباره افزایش یافت و شواهد بیشتری از حرکت اقتصادی اساسی ارائه کرد.

طلا از بالاترین سطح پنج ماهه خود به ۱.۶ درصد کاهش یافت زیرا پس از این که داده‌ها باعث گمانه زنی شد که ممکن است فدرال‌رزرو نرخ‌های بهره را بیش از آنچه اخیراً پیش‌بینی شده بود، افزایش دهد، دلار دوباره بازگشت.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر بر جذابیت طلا تأثیر می‌گذارد زیرا هزینه فرصت نگهداری فلز بدون بازده را افزایش می‌دهد. فعالان بازار در حال حاضر انتظار دارند ۹۱ درصد احتمال افزایش ۵۰ واحد در جلسه فدرال رزرو در هفته آینده وجود داشته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۲.۵۲ دلار رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۰۲ دلار و ۵۰ سنت و پالادیوم ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۸۸۶ دلار و ۶۳ سنت رسید.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها