رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600604

حسرت بزرگ؛ به جام‌جهانی رفته‌های بیبازی!

ساعت24-تماشای جام جهانی از روی نیمکت کنار زمین، یک حسرت بزرگ برای هر فوتبالیستی به شمار می‌رود.

حضور در جام جهانی آرزوی هر فوتبالیستی است اما نیمکت‌نشینی در این مسابقات و بازی نکردن حتی برای دقایق کوتاهی، می‌تواند تبدیل به یک حسرت بزرگ برای هر فوتبالیستی شود. در این دوره از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کارلوس کی‌روش در ترکیب ۲۶ نفره تیمش به ۲۱ بازیکن میدان داد که بیش‌تر از هر دوره دیگری بود اما باز هم فرصت بازی به چهار بازیکن نرسید و آن‌ها نتوانستند حتی برای دقایق کوتاهی به میدان بروند.

شجاع خلیل‌زاده و وحید امیری به همراه دو دروازه‌بان یعنی عابدزاده و نیازمند در جام جهانی ۲۰۲۲ یک دقیقه هم به بازی گرفته نشدند تا حسرت حضور در این بازی‌ها بر دل‌شان بماند. سایر بازیکنان مانند حسین کنعانی‌زادگان هم یک نیمه به بازی گرفته شدند و حداقل در این رقابت‌ها به میدان رفتند.

نگاه به ادوار گذشته این بازی‌ها نشان می‌دهد که در هر دوره از بازی‌های جام جهانی، مربیان تیم ملی به ناچار نتوانستند به برخی از بازیکنان خود میدان بدهند. در همین دوره از مسابقات هم تیمی مانند کرواسی فقط با ۱۶ بازیکن در بازی‌ها شرکت کرد و در سوی مقابل برزیل به عنوان بهترین تیم رقابت‌ها از ۲۵ بازیکن خود در طول دور گروهی بازی‌ها بهره برد.

در این گزارش به ادوار گذشته حضور ایران در جام‌های جهانی نگاه کرده‌ایم که حاکی از نیمکت نشینی و نرسیدن فرصت بازی به برخی از بازیکنان نامدار در یک دوره از این مسابقات است که بعضا بازیکنانی مانند امیرحسین صادقی توانستند در دومین حضورشان به ترکیب اصلی برسند و برخی هم بعد از حضور در میادین در اولین حضور خود، در دومین حضور نیمکت نشین بودند. در این بین فقط امیر عابدزاده با دو بار حضور در جام جهانی، یک دقیقه هم در این مسابقات به میدان نرفته است!

جام جهانی ۱۹۷۸

مجید بیشکار

علیرضا قشقاییان

بهرام مودت

حمید مجدتیموری

ناصر نورایی

علی شجاعی

رسول کربکندی

جام جهانی ۱۹۹۸

علی لطیفی

رضا شاهرودی (مصدومیت)

بهنام سراج

پرویز برومند

جام جهانی ۲۰۰۶

حسن رودباریان

رضا عنایتی

جواد کاظمیان

محرم نویدکیا

وحید طالب‌لو

امیرحسین صادقی

جام جهانی ۲۰۱۴

رحمان احمدی

قاسم حدادی‌فر

دنیل داوری

استیون بیت آشور

احمد آل نعمه

بختیار رحمانی

هاشم بیک‌زاده (مصدوم)

جام جهانی ۲۰۱۸

مهدی ترابی

رشد مظاهری

محمدرضا خانزاده

پژمان منتظری

امیر عابدزاده

رضا قوچان‌نژاد

اشکان دژاگه

جام جهانی ۲۰۲۲

پیام نیازمند

امیر عابدزاده

وحید امیری

شجاع خلیل‌زاده

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها