رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600609

کره‌شمالی باز هم به سوی مناطق مرزی با همسایه جنوبی گلوله‌های واقعی شلیک کرد

ساعت24-ستاد کل ارتش خلق کره شمالی اعلام کرد، نیروهای این کشور امروز در پاسخ به رزمایش‌های کره جنوبی، به سمت منطقه تماس و مرز بین دو کره گلوله‌های واقعی شلیک کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ستاد کل ارتش خلق کره شمالی گفت: کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) چندین بار با راکت و توپخانه مناطق مرزی دو کره را در ساعت ۰۹:۱۵ به وقت محلی هدف قرار داده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای به نقل از ستاد کل ارتش این کشور اعلام کرد: ستاد کل ارتش خلق کره شمالی زنگ خطری را برای وضعیت اضطراری و آمادگی نیروهایش به صدا در آورد و همچنین دستور داد تا نظارت بر وضعیت "دشمن" در تمامی سطوح تقویت شود. از طرفی، ارتش کره شمالی در پاسخ به رزمایش‌های کره جنوبی، دستور شلیک‌ گلوله‌های واقعی به سمت دریا را صادر کرد.

ستاد کل ارتش خلق کره شمالی در بیانیه‌ای عنوان کرد: علاوه بر آن، ارتش کره شمالی از کره جنوبی می‌خواهد تا فورا به تحریکات نظامی در مجاورت این منطقه پایان دهد.

روز دوشنبه نیز کره شمالی حدود ۱۳۰ گلوله توپ به سمت دریای ژاپن و دریای زرد در پاسخ به رزمایش‌های نظامی کره جنوبی در نزدیکی مرز میان دو کره شلیک کرد. سئول این اقدام پیونگ‌یانگ را محکوم و آن را به نقض توافقنامه میان‌کره‌ای سال ۲۰۱۸ متهم کرد. از طرفی، کره شمالی متعهد شده تا همیشه به "فعالیت‌های دشمن" با "اقدامات نظامی جدی‌تر" پاسخ دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها