رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600691

اجرای پیام «هشدار زلزله» چه بود؟ / مدیریت بحران:‌ جعلی است، نگران نباشید

ساعت24-درپی ارسال پیامی با موضوع اخطار زلزله برای برخی از شهروندان تهرانی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که چنین پیامی صحت ندارد و شهروندان نگرانی بابت وقوع زلزله نداشته باشند.

دقایقی پیش پیامی که به نظر می‌رسد از سوی گوگل و تحت سیستم عامل تلفن‌های همراه ارسال شده باشد، برای برخی از شهروندان ارسال شد. این پیام که با عنوان اخطار زلزله بر روی گوشی تلفن همراه برخی از شهروندان ظاهر شده بود، دارای چنین محتوایی بود: هشدار زلزله؛ آرام باشید و به پناهگاهی در اطراف بروید»

پیگیری خبرنگار ایسنا از سازمان مدیریت بحران کشور حاکی از آن است که چنین پیامی صحت نداشته و جعلی است. محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با ایسنا با جعلی دانستن این پیام گفت: « امکان پیش‌بینی زلزله وجود ندارد و چنین پیامی اساسا جعلی است و شهروندان نباید به آن توجه کنند.»

پیام ارسال شده برای برخی تلفن‌های همراه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شهروندان نباید نگران این پیام باشند، اظهارکرد:‌ درخواست من از شهروندان این است که بابت دریافت این پیام دچار نگرانی و ترس نشده و خونسردی خود را حفظ کنند. تاکید می‌کنم که اساسا امکان اینکه بتوان زلزله را از چند ساعت قبل از وقوع پیش‌بینی کرد وجود ندارد واز این رو کاملا واضح است که این پیام جعلی است.»

مهدی ولیپور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا با جعلی دانستن این پیام گفت: « اینکه شهروندان همواره باید آمادگی نسبی دربرابر زلزله داشته باشند، امر مهمی است، اما توجه داشته باشید که زلزله قابل پیش‌بینی نیست و از این رو این پیام کاملا جعلی است. شهروندان نگرانی از این بابت نداشته باشند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها