رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603532

محمد هاشمی: تامین منافع منافقین، استقلال پارلمان اروپا را زیر سوال میبرد

ساعت24-عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران واکنش‌هایی به همراه خواهد داشت و به نوعی فضای روابط بین‌المللی تا حدود تحت تاثیر این کنش‌ها و واکنش‌ها قرار می‌گیرد اما مقصر بروز چنین رخدادهایی را باید پارلمان اروپا دانست که برای منافع عده‌ای خاص، استقلال خود را فدا می‌کند.

محمد هاشمی‌ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره اقدام پارلمان اروپا در قراردادن نام سپاه پاسداران در میان گروه‌های تروریستی، اظهار کرد: همانطور که وزارت خارجه آلمان هم اخیراً اعلام کرده است، مبنای حقوقی برای قراردادن نام سپاه پاسداران درمیان گروه‌های تروریستی وجود ندارد و می‌توان گفت که این امر ضمانت اجرایی ندارد و به یک معنا غیرقانونی محسوب می‌شود. به هرحال نمی‌توان نیروی نظامی یک کشور را با چنین اقداماتی به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کرد.

وی افزود: البته سهم منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون خارجی در این زمینه قابل‌چشم‌پوشی نیست. آنان تلاش‌های زیادی کردند و فعالیت‌های گسترده‌ای برای رسیدن به این نقطه انجام دادند و پارلمان اروپا هم با همراهی‌اش استقلال خود را از دست داد و به نوعی جایگاهش را از منظر بین‌المللی زیر سوال برد و البته این اقدام بدون پیامد و واکنش هم نخواهد ماند و این پیامدها هرچه که باشد مسئولیتش با پارلمان اروپاست.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: الان هم واکنش‌های بسیاری به این اقدام پارلمان اروپا نشان داده شده است و ممکن است از بعد رسمی هم جمهوری اسلامی با اقدامی در همین سطح با نهادهای اتحادیه اروپا مقابله به مثل کند و آن اقدام نیز واکنش‌هایی از طرف غرب به همراه داشته باشد و به نوعی فضای روابط بین‌المللی تا حدود تحت تاثیر این کنش‌ها و واکنش‌ها قرار گیرد، اما در مجموع مقصر بروز چنین رخدادهایی را باید پارلمان اروپا دانست که برای منافع عده‌ای خاص، استقلال خود را فدا می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی در پایان تاکید کرد: تجربه داعش در منطقه و بروز ناامنی‌ها و کشتارهایی که در کشورهای مسلمان به دلیل ظهور این گروهک تروریستی راه افتاد، با تلاش چهره‌هایی همچون شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس، از میان برداشته شد و منطقه به سمت بهبود وضعیت و افزایش امنیت حرکت کرد، اما در عین حال پارلمان اروپا این نیروی نظامی که به مقابله با داعش پرداخته و هزینه داده است را تروریستی می‌خواند و این امر جای تعجب دارد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها