رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603600

رییس جمهور آمریکا جف زینتز را به عنوان رئیس دفتر خود برگزید

ساعت24-ایرنا نوشت: یک منبع آگاه روز یکشنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد جف زینتز، هماهنگ‌کننده سابق سیاست‌های همه‌گیری کرونا در کاخ سفید را به عنوان رئیس دفتر خود برگزیده است.

به گزارش از "رویترز", زینتز از ابتدای فعالیت دولت بایدن در سال 2021 تا ماه آوریل سال گذشته به عنوان هماهنگ کننده همه گیری کرونا در کاخ سفید فعالیت می کرد. او مسئول نظارت و اجرای طرح های بایدن برای واکسینه کردن آمریکایی‌ها در مقابل این بیماری بود.

زینتز همچنین با انتقادات کم کاری دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا و واکسینه کردن مردم این کشور مواجه شده است.

وی همچنین به عنوان مشاور اقتصادی دولت باراک اوباما، رییس جمهور اسبق آمریکا فعالیت کرده است.

بازگشت زینتز به کاخ سفید در حالی اتفاق می‌افتد که بایدن در حال آماده شدن برای اعلام تصمیم برای نامزد شدن دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 است.

رئیس دفتر رییس جمهور آمریکا، یکی از مهم‌ترین پست‌ها در کاخ سفید تلقی می‌شود. و یک مقام ارشد سیاسی درآمریکا به شمار می آید که مسئول هدایت برنامه های سیاسی رئیس‌جمهور و تایید کارکنان کاخ سفید است.

به گزارش ایرنا, منابع خبری در آمریکا روز شنبه از احتمال استعفای ران کلین رئیس کارکنان کاخ سفید تا چند هفته آینده خبر دادند.

کلین از زمان انتخابات میان دوره‌ای نوامبر سال گذشته برخی از همکارانش را در جریان تصمیم خود قرار داده بود.

به نوشته نیویورک تایمز قرار است همزمان با سخنرانی سالانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تاریخ هفتم فوریه (۱۸ بهمن)، خبر تودیع و معارفه کلین با جانشین وی اعلام شود.

تصمیم کلین برای کناره گیری از سمت خود درمیان جنجال کشف اسناد محرمانه در خانه و دفتر جو بایدن و انتقادات گسترده از او انجام می شود, با این حال, شبکه خبری سی ان ان ادعا کرد که تصمیم کلین برای کناره گیری از سمت خود به تحقیقات جاری درباره پیدا شدن اسناد محرمانه و طبقه بندی شده در دفتر خصوصی بایدن و اقامتگاه وی در دلاویر ارتباطی ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها