رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603603

آماده‌باش ارتش لبنان در پی تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در مرز

ساعت24-ارتش لبنان در پی تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی به حال آماده‌باش درآمده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه‌های لبنانی گزارش داد، ارتش این کشور نیروهای خود را در پی پیشروی ارتش اسرائیل به سمت دیوار مرزی میان دو طرف به حال آماده باش درآورده است.

این در حالی است که نیروهای «یونیفل» در جنوب لبنان به دنبال تشدید تنش در منطقه حضور خود را تقویت کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری ملی لبنان، نیروهای رژیم صهیونیستی با دو بلدوزر و یک نفر بر زرهی و نیروهای پیاده نظام از صبح یکشنبه به سمت دیوار مرزی روبه‌روی «وادی هونین» در جنوب در حال پیشروی بودند.

روز پنج‌شنبه نیز ارتش لبنان مانع از آن شد که ارتش این رژیم حفاری در نزدیکی دیوار مرزی از سمت اشغالگران را تکمیل کند، آنها در حال حفاری در شهرک «المطله» مقابل منطقه کفر کلا در جنوب لبنان بودند.

در مقابل آماده باش ارتش لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز پنج‌شنبه تانک‌های مرکاوا و دیگر تجهیزات نظامی را به شهرک «المطله» گسیل کرد. در آن زمان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود در حال عملیات مهندسی روتین در منطقه «جیب» از توابع تل‌آویو در نزدیکی شهرک المطله است. این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون درباره این موضوع اظهار نظری نکرده‌اند.

خط آبی خطی است که سازمان ملل برای عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از لبنان در سال ۲۰۰۰ ترسیم کرد. لبنان و اسرائیل بر سر محدوده آبی به وسعت ۸۶۰ کیلومتر مربع که سرشار از منابع گازی و نفتی است با یکدیگر اختلاف دارند و از اکتبر سال ۲۰۲۰ تاکنون چند دوره مذاکرات غیرمستقیم با میانجیگری آمریکا و سازمان ملل برگزار کرده‌اند. اخیرا در ماه اکتبر سال گذشته در خصوص تعیین مرزهای دریایی به توافق رسیدند.

لبنان به صورت تقریبا هر روزه از نقض حریم هوایی و آبی خود توسط رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند. این کشور همواره به سازمان ملل شکایت می‌برد تا این نقض‌ها به خصوص حملات هوایی اسرائیل به سوریه که از آسمان لبنان انجام می‌شوند را متوقف کند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها