رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603612

آمادگی بی قید و شرط نخست‌وزیر ژاپن برای دیدار با رهبر کره شمالی

ساعت24-فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن طی سخنرانی در پارلمان اعلام کرد که بدون هرگونه پیش شرطی، آماده دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

به گزارش فارس، در حالی که تحرکات نظامی آمریکا و متحدانش در شرق آسیا ادامه دارد، نخست‌وزیر ژاپن برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرده است.

فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه (امروز) در جمع قانونگذاران پارلمان این کشور حضور یافت و درباره تنش‌های با کره شمالی اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که برای حل اختلافات با کره شمالی بدون آماده دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هرگونه پیش شرطی است.

فومیو کیشیدا گفت: «فراوانی و ماهیت بی‌سابقه پرتاب موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی کاملا غیرقابل قبول است. مهم‌ترین مساله برای ما آدم ربایی است که یک مشکل جدی بشردوستانه است. ما از هر فرصتی برای اطمینان از بازگشت سریع همه ربوده‌شدگان به میهن خود استفاده خواهیم کرد. من خودم مصمم هستم که بدون هیچ قید و شرطی مستقیم با رئیس کیم جونگ اون ملاقات کنم».

موضوع ربوده شدن ژاپنی‌ها توسط سرویس‌های اطلاعاتی کره شمالی یکی از اختلافات و موانع مهم در روابط دو کشور است. پیونگ یانگ در سال ۲۰۰۲ برای اولین بار اعتراف کرد که تنها ۱۳ شهروند ژاپنی ربوده شده‌اند و به پنج نفر از آنها اجازه بازگشت به کشورشان را داد. به گفته کره شمالی، بقیه آنها مُرده اعلام و اجسادشان به بستگانشان فرستاده شد که توکیو صحت این موضوع را تایید نکرد.

ژاپن و کره شمالی در ماه می ۲۰۱۴ توافق کردند که تحقیقات جدیدی در مورد ربوده شدن شهروندان ژاپنی انجام دهند، اما کمیسیون مسئول در این موضوع بعدا توسط پیونگ یانگ منحل شد.

کره شمالی در سال ۲۰۲۲ رکورد جدیدی در زمینه شلیک موشک ثبت و ۳۷ بار موشک بالستیک و کروز شلیک کرد. البته کره شمالی در هر بار شلیک، اغلب چندین موشک به طور همزمان پرتاب کرده و در نتیجه بیش از ۷۰ موشک شلیک شده است.

اعلام آمادگی ژاپن برای دیدار بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی در شرایطی انجام شده که تحرکات توکیو برای تقویت ساز و برگ نظامی خود بیش از پیش تشدید شده و ژاپن با آمریکا و انگلیس توافق‌های نظامی جدید امضا کرده است.

پیش از این مقام‌های ارشد کره شمالی شامل کیم جونگ اون رهبر این کشور درباره تدارک آمریکا و متحدانش برای ایجاد «ناتوی آسیایی» هشدار داده‌اند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها