رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603620

اتهام‌زنی فنلاند به ایران با بهانه پهپاد و ناآرامیها

ساعت24-ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه فنلاند امروز در جمع خبرنگاران به تکرار ادعاهایش درباره نقش ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین و امور داخلی ایران در جریان ناآرامی‌های اخیر پرداخت.

به گزارش وبگاه شورای اروپا، پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند امروز پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران، بدون ارائه پاسخی مرتبط با سوالی درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی، درخواستی که اخیرا از سوی پارلمان اروپا مطرح شد، گفت: ما درباره وضعیت حقوق بشر در ایران بسیار نگران هستیم و به تمامی احکام اعدامی که صادر شد، واکنشی شدید نشان دادیم.

هاویستو افزود: ما در فنلاند یک جنبش مدنی قوی داریم که این موضوع را مورد توجه قرار داده است، به ویژه نقش زنان و خشونت تاسف‎باری که علیه معترضان جوان و معترضان زن به کار گرفته می‌‎شود. ما مدام درباره این موضوع با ایران در تماس هستیم.

او با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، گفت: علاوه بر موضوع حقوق بشر، ما نگران عرضه پهپادها توسط ایران به روسیه در حمایت از آن هستیم.

وزیر امور خارجه فنلاند درباره موضوع توافق هسته‌ای[برجام] بیان کرد: ما همچنین از ایران می‌خواهیم فورا به اجرای تعهدات برجامی‌اش بازگردد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها