رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603625

روسیه محل انبار سلاح‌های غربی در اوکراین را لو داد

ساعت24-ایسنا نوشت: سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (دوشنبه) اوکراین را به انبار کردن تسلیحات دریافتی از غرب در نیروگاه‌های هسته‌ای در سراسر این کشور متهم کرد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه (اس.وی.آر) در بیانیه‌ای نوشت، راکت‌انداز های هیمارس آمریکایی، سامانه‌های ضد هوایی و مهمات توپخانه به نیروگاه هسته‌ای "ریونه" در شمال غرب اوکراین منتقل شده‌اند.

این سرویس اطلاعاتی در بیانیه خود تصریح کرد: "نیروهای مسلح اوکراین مشغول انبارسازی تسلیحات و مهمات ارائه شده از سوی غرب در زمین‌ نیروگاه‌های هسته‌ای هستند."

در ادامه این بیانیه اضافه شد: "در آخرین هفته ماه دسامبر یک محموله از تسلیحات به نیروگاه هسته‌ای ریونه منتقل شد."

نیروگاه‌های هسته‌ای فراوان اوکراین از زمان شروع جنگ در این کشور مورد توجه واقع شدند. سربازان روسی ۴۸ ساعت بعد از شروع حمله به اوکراین نیروگاه هسته‌ای تعطیل شده چرنوبیل را تصرف کردند و همچنین در همان اوایل جنگ نیز نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای در اروپاست، تصرف کردند.

هم کی‌یف و هم مسکو یکدیگر را متهم به گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا کرده‌اند و اوکراین هم گفته‌ است روسیه از این مکان به عنوان یک انبار غیررسمی تسلیحات استفاده می‌کند. نهاد ناظر هسته‌ای سازمان ملل از بابت حملاتی که در نزدیکی این نیروگاه رخ می‌دهند ابراز نگرانی شدید کرده و نسبت به ریسک وقوع یک فاجعه هسته‌ای هشدار داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها