رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603657

حال و روز فوتبال ایران در گفت‌وگو با حسن روشن:

ساپینتو با توصیه کیروش و دلالان به استقلال آمد!/خیلی از مسائل در فوتبال پایه را نمیتوان بر زبان آورد

ساعت24-مربی جدید و بازیکنان جدید به استقلال آمدند و شرایط خوبی را رقم نزدند. متاسفانه در این میان نمی‌توان گفت ایرادات کار تقصیر چه کسی است. آوردن ساپینتو بدون در نظر گرفتن رای کمیته فنی اشتباه بود. باشگاه استقلال کمیته فنی ندارد و آقایان هر کاری می‌خواهند، می‌کنند. ساپینتو به توصیه کی‌روش و دلالان به استقلال آمد و به او فرصت دادیم، ببینیم چطور می‌شود و آیا می‌تواند نتیجه بگیرد که این اتفاق رخ نداد.

خبر
تیم فوتبال استقلال این روزها شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. نتایج نه چندان خوب به همراه حاشیه‌های زیاد آسمان آبی استقلال را تیره کرده است. حسن روشن، پیشسکوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره شرایط این باشگاه در لیگ بیست‌ودوم اظهار کرد: مربی جدید و بازیکنان جدید به استقلال آمدند و شرایط خوبی را رقم نزدند. متاسفانه در این میان نمی‌توان گفت ایرادات کار تقصیر چه کسی است. آوردن ساپینتو بدون در نظر گرفتن رای کمیته فنی اشتباه بود. باشگاه استقلال کمیته فنی ندارد و آقایان هر کاری می‌خواهند، می‌کنند. ساپینتو به توصیه کی‌روش و دلالان به استقلال آمد و به او فرصت دادیم، ببینیم چطور می‌شود و آیا می‌تواند نتیجه بگیرد که این اتفاق رخ نداد. ساپینتو هنوز تیمش را نشناخته و گاهی تغییرات عجیبی در تیم ایجاد می‌کند. مثلا یامگا را در دفاع راست بازی می‌دهد که به تیم حریف کمک می‌کند. ساپینتو از نظر فنی حرفی برای گفتن ندارد. از طرف دیگر مدیریت باشگاه هم تغییر می‌کند و آدم نمی‌داند به چه کسی انتقاد کند.
او درباره نبود کمیته فنی در باشگاه استقلال گفت: نبود کمیته فنی ضربه به فوتبال است. از تیم ملی گرفته تا سایر باشگاه‌ها که کمیته فنی ندارند باعث می‌شود تیم‌ها ضرر کنند. در تیم ملی هم آقای قاسم‌پور در آنجاست، اما تصمیماتش را در نظر نمی‌گیرند. مهدی تاج اصلا نمی‌داند فدراسیون کمیته فنی دارد. خودشان تصمیم می‌گیرند و بعد به کمیته فنی می‌گویند، امضا کنید. کمیته فنی باید فیلتر یک تیم فوتبال باشد. خوشبختانه تیم‌های شهرستانی ما کمتر با دلالان روبه‌رو می‌شوند و بیشتر دلالی‌ها در تیم‌های بالای جدول وجود دارد. دلال‌ها کمتر به تیم‌های پایین جدول کار دارند و بیشتر اطراف تیم‌های صدرنشین حضور دارند. در این تیم‌ها حاکم دلال‌ها هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در کمیته فنی باشگاه استقلال با او صحبت شده است یا خیر، گفت: 10 سال پیش از ما خواستند که کمیته فنی را تشکیل بدهیم و ما هم این کار را انجام دادیم و سعی کردیم سر و سامانی به آکادمی استقلال بدهیم، اما اجازه ندادند کار کنیم. آکادمی استقلال فاسد شده بود، فتح‌الله‌زاده و جویباری آن زمان مدیران باشگاه بودند. برای آکادمی باید بودجه‌ای تدوین می‌کردند اما می‌گفتند خودتان بروید پول دربیاورید که باعث آن فسادها شده بود. از همان اول که به من حکم دادند، دیدم که کسی کمک نمی‌کند. با اعضای کمیته فنی قراردادی نمی‌بستند تا حکم آنها رسمی باشد. آن زمان آقای فتح‌الله‌زاده بودجه‌ای داد و بعد دیدم نمی‌شود آنجا را اداره کرد. دیدیم اگر دلالی نکنید نمی‌توانید کاری کنید. این‌طور نیست بخواهند برای فوتبال کاری بکنند. همه فکر جیب خودشان هستند و نمی‌دانند کار باید چطور پیش برود. اگر هم افراد با بالادستی‌ها دچار اختلاف شوند آنها را برمی‌دارند. هم‌دوره‌ای‌های من خیلی می‌توانند کمک کنند اما بهترین کار را می‌کنیم در خانه نشسته‌ایم و بازی‌ها را نگاه می‌کنیم.
روشن درباره اینکه گفته می‌شود ساپینتو خودش تیم این فصل استقلال را نبسته است هم گفت: این بهانه‌ای است که هر مربی‌ای که می‌آید نگه می‌دارد تا اگر نتیجه نگرفتند بگویند ما تیم را نبسته‌ایم. این بهانه قدیمی است. آقای ساپینتو اگر می‌گوید تیم را نبسته است پس چرا آمده مسوولیت را قبول کرده است. متاسفانه مسوولیت تیم را قبول می‌کند و می‌آید و بعد شرایط را می‌بیند. آیا رزومه ساپینتو را به کمیته فنی استقلال دادند که شرایط او را بررسی کنند؟ اگر الان تیم استقلال بازی‌ها را برده بود باز هم می‌گفتند تیم را من نبسته‌ام؟ چون می‌بینند تیم نتیجه نمی‌گیرد چنین حرف‌هایی می‌زنند. فتح‌الله‌زاده چون تجربه دارد فعلا چنین حرفی نزده و به دنبال حل مشکلات باشگاه است. ممکن است او بتواند به تیم کمک کند، چون تجربه دارد. نمی‌شود یک مربی بیاید بگوید من کاره‌ای نیستم. همه مربیان که نتیجه نمی‌گیرند چنین حرفی می‌زنند.
وی درباره کنار گذاشتن سیاوش یزدانی از استقلال هم گفت: قبول ندارم می‌گویند سیاوش یزدانی عمدا به حریف پنالتی داده است. آن صحنه پنالتی بود اما اینکه عمدی این کار را کرده است، درست نیست. شایعات واقعا درست نیست. متاسفانه فوتبال ما آنقدر کوچک شده و این حرف‌ها را می‌زنند. سیاوش یزدانی وقتی رفت و دوباره برگشت، بلافاصله در ترکیب تیم قرار گرفت. نباید او را سریع در ترکیب قرار می‌دادند. نه تنها چنین کاری کردند بازوبند کاپیتانی را هم به او دادند. متاسفانه این بازیکن را از سربازی آوردند و به او فیکس بازی دادند و الان حرف‌های نامربوط می‌زنند. باشگاهی می‌تواند با بازیکن برخورد کند که کمیته فنی داشته باشد. اگر بازیکن خطایی کرده باید گزارش او را بنویسند و در اختیار کمیته فنی قرار بگیرد و کمیته فنی هم تصمیم بگیرد. وقتی باشگاه کمیته فنی ندارد این کارها بی‌معنی نیست. به نظرم ساپینتو برای استقلال خیلی کوچک است.
او درباره اینکه آینده استقلال را با ساپینتو چطور می‌بیند، گفت: آینده هر روز خراب‌تر می‌شود. ما نمی‌دانستیم ساپینتو چطور است. اول از من پرسیدند نظرت درباره او چیست، اما گفتم اجازه بدهید زمان بگذرد، اما الان بعد از 16 بازی هنوز تیمش را نشناخته است و تیم دایم دچار تغییرات می‌شود. او با گذاشتن یامگا در دفاع راست، مهدی قایدی را هم از بین می‌برد. قایدی و یامگاه پارسال کنار هم تیم را قهرمان کردند. تیمی که ترکیب خود را نشناسد، تیم نیست. بهترین کار این است که الان ساپینتو را کنار بگذارند و یک مربی ایرانی برای تیم انتخاب کنند. البته ساپینتو را از استقلال اخراج نکنند که برود شکایت کند. او را سرمربی تیم امیدها بگذارند و یک مربی ایرانی را برای تیم اصلی انتخاب کنند.
روشن درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و اینکه هنوز سرمربی تیم مشخص نشده هم گفت: آقای تاج، کی‌روش را انتخاب کرده و به زودی او سرمربی تیم ملی ایران می‌شود. آقای تاج وقتی رییس فدراسیون است، کی‌روش هم سرمربی تیم ملی است. ما در دنیا رکورددار هسیتم. یک مربی را 8 سال نگه داشتیم و باز هم می‌گویند آقای کی‌روش باید بیاید، چون آقای تاج مدرک فوتبال دارد و هم از فوتبال سردرمی‌آورد باید بهترین مربی که همان کی‌روش است را بیاورد. با این کی‌روش در فوتبال هیچ مقامی نمی‌آوریم. واقعا تا چه زمانی می‌خواهند این روند را ادامه بدهند واقعا نمی‌دانم؟! کی‌روش را رها کنید و بروید یک مربی ایرانی برای فوتبال ایران بیاورید که سرمربی تیم ملی شود. بگذارید مربیان ایرانی کار را در دست بگیرند و خود را نشان دهند. مربی ایرانی فقط احترام می‌خواهد. کی‌روش فوتبال ما را خرد کرد اما باز هم دنبال او هستیم. کی‌روش می‌گفت ما بازیکن نداریم، پس با کدام بازیکن تیم ملی به جام‌جهانی صعود کرد؟ فدراسیون هم برای مربیان ایرانی هیچ احترامی قائل نیست. این بازیکنانی که به تیم ملی می‌روند را هم همین مربیان ایرانی تربیت کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اتفاقاتی که در فوتبال پایه مشهد رخ داده هم گفت: متاسفانه روی مدارس فوتبال هیچ نظارتی نیست و هر کسی می‌آید و هر کاری می‌خواهد می‌کند. این موضوع فقط مربوط به مشهد نیست. اکثر آکادمی‌ها مشکل دارند. متاسفانه فساد مالی هم در آکادمی‌ها هم وجود دارد. خانواده‌ها را گول می‌زنند و از آنها پول می‌گیرند. از این مسائل وجود دارد چون فقط به دنبال کاسبی و پول هستند. آکادمی را راه‌اندازی می‌کنند که پول به جیب بزنند. مسوولان باید روی این مسائل و مدارس فوتبال نظارت جدی داشته باشند، چون واقعا نمی‌شود خیلی مسائل را باز کرد. خیلی از مسائل را نمی‌توان به زبان آورد، اما برخی مربیان هم پول می‌گیرند و هم مشکلات دیگر دارند. برخی مربیان از باشگاه‌ها پول نمی‌گیرند و به دنبال خانواده‌ها می‌روند.

ساپینتو به توصیه کی‌روش و دلالان به استقلال آمد و به او فرصت دادیم، ببینیم چطور می‌شود و آیا می‌تواند نتیجه بگیرد که این اتفاق رخ نداد. ساپینتو هنوز تیمش را نشناخته و گاهی تغییرات عجیبی در تیم ایجاد می‌کند. مثلا یامگا را در دفاع راست بازی می‌دهد که به تیم حریف کمک می‌کند. ساپینتو از نظر فنی حرفی برای گفتن ندارد

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها