رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603669

هندبالیست۱۸ ساله ایرانی دومین بازیکن جوان رقابتهای قهرمانی جهان

ساعت24-بازیکن پست بغل راست تیم‌ ملی ایران جزو جوانترین بازیکنان مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان قرار داشت.

به گزارش ایسنا، مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی به میزبانی مشترک لهستان، سوئد آغاز شد. در این‌ مسابقات ۳۲ تیم و حدود ۶۰۰ هندبالیست حضور داشتند.

فرانسیکو کوستا از پرتغال با ۱۷ سال سن جوانترین بازیکنان این رقابت‌ها و بعد از او صابر حیدری ۱۸ ساله جوانترین‌ بازیکن این جام بود. حیدری بازیکن پست بغل راست تیم‌ ملی هندبال ایران است که در این‌ مسابقات ۷ گل به ثمر رساند و تاکنون در رده ۲۸۴ گلزنان این مسابقات قرار دارد.

این بازیکن جوان اصفهانی در قهرمانی آسیا نوجوانان و جوانان هم شرکت کرده و عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته بود. او جایزه بهترین بازیکن بغل راست قهرمانی آسیا نوجوانان را کسب کرد و جزو هفت بازیکن برتر آسیا در این رده انتخاب شده بود.

حیدری با وجود سن کم خیلی زود وارد لیگ برتر شد و در کنار بازیکنان با تجربه دست به توپ شد. او حضور در لیگ برتر را با تیم فولاد مبارکه سپاهان شروع کرد و در این فصل نیز با این تیم به میدان می‌رود. حیدری با عملکرد خوبش در لیگ و با توجه به دست چپ بودنش توانست توجه وسلین وویوویچ را هم جلب کند و وارد تیم ملی بزرگسالان شود.

در آخرین روزهای قبل از اعزام به لهستان او با هدف کسب تجربه و دیدن سطح مسابقات جهانی در ترکیب وسلین جای گرفت اما با پشتکار و استعدادش گویی ره ۱۰۰ ساله را یک شبه پیمود و در جریان مسابقات جهانی مقابل حریفان بزرگ به میدان رفت و خوش درخشید.

صابر هر چند در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان مقابل تیم‌های شیلی، اسپانیا و مونته‌نگرو به میدان نرفت اما در مرحله اصلی این مسابقات مقابل فرانسه، اسلوونی و لهستان بازی کرد و عملکرد خوبی هم از خود برجای گذاشت. او در این‌ مسابقات ۳ پرتاب هفت متر انجام داد که هر سه آنها وارد دروازه حریف شد.

محب عبدالهاک از مصر، چنگوو لی از کره، مارکو استوجکویج و پائول و پتر اتناسیجویکج از مقدونیه، استفان دودیک از صربستان نیز با ۱۹ سال سن جزو جوانترین‌های این مسابقات بودند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها