رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603742

4 پرسش روزنامه جهان صنعت از مخبر

ساعت 24 - معاون اول رییس‌جمهوری گفته است بیش از ۱۱۰ طرح اقتصادی به ارزشبیش از ۹۰ میلیارد دلار وارد مرحله اجرا و سرمایه‌گذاری شده است. در بخش پتروشیمی ۲۱ طرح با ارزش ۱۳ میلیارد دلار، در بخش میادین نفتی ۱۶ طرح به ارزش ۵۶ میلیارد دلار و در بخش صنعت شش طرح به ارزش هفت میلیارد دلار تعریف شده و در بخش کشاورزی نیز طرح‌هایی با ارزش پنج میلیارد دلار تدوین‌شده که برخی از این طرح‌ها وارد مرحله اجرا و عملیات شده‌اند.

مخبر
dir="RTL" style="text-align:right">درباره خبر داده شده از سوی معاون اول رییس‌جمهور چند پرسش کوتاه را طرح می‌کنیم و منتظر پاسخ می‌مانیم:

یکم- این گزارش را کدام نهاد یا سازمان یا دستگاه تهیه کرده و به معاون اول داده است؟ لطفا نام ببرید تا رسانه‌ها دنبال خبر را پیگیری کنند.

دوم- آیا ارزش طرح‌ها از ابتدا به ساکن به صورت دلاری محاسبه شده یا اینکه براساس هزینه‌های ریالی بوده و با نسبتی از قیمت دلار به ریال تبدیل شده است؟

سوم- منابع تامین‌کننده دلارهای مورد نظر ۱۱۰ طرح به ارزش ۹۰ میلیارد دلار چیست؟ آیا از محل درآمدهای صادرات نفت است؟ سرمایه‌داران داخلی تامین می‌کنند؟ سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این طرح‌ها نقش دارند؟

چهارم- این طرح‌ها از چه زمانی اجرایی شده و پیش‌بینی می‌شود کدام طرح‌ها در چه زمانی به پایان می‌رسد؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها