رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603788

اقدامات تازه اردوغان پیش از انتخابات؛ بخشش بدهیهای شهروندان

ساعت24-رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، حزب حاکم عدالت و توسعه طرحی را برای بخشش بدهی میلیون‌ها تن از شهروندان ترک پیشنهاد خواهد داد؛ اقدامی که با هدف تقویت پایگاه رای‌دهندگانش در آستانه انتخابات امسال صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از نشست کابینه در سخنرانی در تلویزیون گفت: ما بدهی‌های مالیاتی کمتر از ۲۰۰۰ لیر (۱۰۶ دلار) تا پیش از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی را می‌بخشیم.

وی همچنین افزود، این طرح به برخی از جریمه‌های رانندگی و جریمه‌های بدهکار به موسسات دولتی نیز تعمیم داده می‌شود.

این پیشنهاد بخشش بدهی می‌تواند پرهزینه‌ترین هدیه رئیس جمهور پیش از انتخابات باشد چرا که وی می‌خواهد مطمئن شود که حمایت دولت از ترک‌ها تا زمان انتخابات که برای ماه مه برنامه‌ریزی شده، ادامه خواهد داشت. ترکیه در حال مبارزه با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های تورم جهان بوده است به طوری که قیمت‌ها پیش از آنکه در پایان سال گذشته به یک افزایش ۶۴ درصدی برسد، ۸۵ درصد افزایش یافته بودند.

ترکیه در حال حاضر حداقل دستمزد برای سال جاری میلادی را ۵۵ درصد افزایش داده و به بیش از دو میلیون کارمند وعده بازنشستگی زودهنگام را داده است؛ تصمیمی که انتظار می‌رود حدود ۱۳ میلیارد دلار برای دولت هزینه داشته باشد. حقوق بازنشستگی و کارمندان دولت نیز ۳۰ درصد افزایش یافته و احتمالا در ژوئیه سال جاری میلادی شاهد یک افزایش موقت خواهد بود. دولت همچنین از پروژه‌های مسکن ارزان حمایت می‌کند؛ پروژه‌ای که میلیاردها لیر برای خزانه ترکیه هزینه خواهد داشت.

اگرچه اردوغان همچنان محبوب‌ترین سیاستمدار در ترکیه است اما حزبش حمایت خود در بین قشر فقیر را که معمولا از سرسخت‌ترین حامیان آن بودند، از دست داده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها