رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603997

پرسش جهان صنعت از خاندوزی : اتاق شیشه ای روی محرمانه ها ؟

ساعت24-خشت اول چون نهد معمار کج- تا ثریا می‌رود دیوار کج. این ضرب‌المثل شیرین فارسی با دیدن نمونه‌های بسیار در زندگی و تاریخ ایرانیان درست شده و سینه‌به‌سینه نقل می‌شود. شهروندان ایرانی به ویژه هر جا حرف نامربوط می‌شنوند که درباره یک کار نادرست است و می‌فهمند گام نخست آن کار کج بوده و گمانه‌زنی می‌کنند که ادامه کار نیز نادرست خواهد بود، از این ضرب‌المثل استفاده می‌کنند. حالا داستان شگفت‌انگیز مولدسازی که رییس سازمان برنامه‌وبودجه آن را برای توجیه کار خود افشا کرده محل مجادله شده و مهم‌ترین وزیر اقتصادی کابینه و احتمالا مجری این طرح تنها بعد از فشار رسانه‌ای ناگزیر شد از محرمانه‌ها سخن بگوید که مشمول این ضرب‌المثل شده است.

خاندوزی
dir="RTL" style="text-align:right">خاندوزی گفته است‌: گردش کار مصوبه سران قوا و مراحل تایید آن از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت محرمانه بوده اما زمانی که مصوبه به مرحله اجرا رسید دیگر محرمانه نبوده است. سوال‌هایی در این‌باره وجود دارد که طرح می‌کنیم:

یکم- آیا کار و اجرای نشست‌های محرمانه شروع شده است‌؟ سخن آقای خاندوزی با گفتار رییس سازمان برنامه‌وبودجه که گفته است درآمد به‌دست‌آمده از این کار برای تعادل بودجه در سال آینده صرف خواهد شد تناقض دارد. در حالی که گفته می‌شود منابع مالی از آن برای بودجه هزینه می‌شود و می‌گوید کار اجرایی شده است سوال این است که در حال حاضر چد نفر از محرمانه‌ها خبر دارند و آیا اموالی فروخته شده است؟

دوم‌- آیا اگر رییس سازمان برنامه‌وبودجه خبررسانی نمی‌کرد و رسانه‌ها به مقوله مهم چگونه فروختن دارایی‌های تاریخی ایرانیان توجه نمی‌کردند باز هم وی می‌گفت خانه شیشه‌ای درست می‌کنیم. واقعیت این است که خاندوزی و دیگران نمی‌گویند چرا نشست‌های مقدماتی محرمانه بوده و این دستور محرمانه بودن را کدام فرد یا نهاد ابلاغ کرده است و نشست‌های محرمانه از کی شروع شده و تا چه زمانی ادامه داشته و چند نشست برگزار شده و آیا می‌توان امیدوار بود برخی از مسائل بااهمیت‌تر صورت‌جلسه‌های برگزار شده محرمانه حالا در اتاق شیشه‌ای قرار گیرد.

سوم- شهروندان و نیز علاقه‌مندان به سیاست و اقتصاد سیاسی سوال می‌کنند محل نشست اعضای گروه و اتاق شیشه‌ای که قرار است تاسیس شود کجا خواهد بود. آیا در این اتاق شیشه‌ای نمایندگان رسانه‌ها حاضر می‌شوند و از همان‌جا برای شهروندان گزارش تهیه و خبررسانی می‌کنند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها