رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604037

ایمن آبادی، نماینده ادوار مجلس: «قطار پیشرفت» رئیسی کجاست؟ / این قطار یا لکوموتیوران ندارد یا از خط خارج‌شده یا اساسا، وجود ندارد

ساعت24-نامه نیوز نوشت: فعال سیاسی اعتدال گرا گفت: برای خودشان یکسری اعداد دروغین می سازند بعد می گویند ما وضعیت را بهتر کردیم. مثلا ادعا دارند تورم زمان دولت آقای روحانی ۶۰ درصد بود و الان کمتر شده است. در حالیکه تورم طبق گزارش مرکز آمار آن زمان ۴۰ درصد بود.

دولتمردان امروز راهی را می روند که روزی منتقد جدی آن در زمان دولت حسن روحانی بودند. این دولت مدعی تلاش و کوشش هر روز رکورد جدیدی را در بالا بردن نرخ تورم، بی ارزش کردن پول ملی و توسعه فقر و بیکاری از خود به جا می گذارد. بر این اساس برخی کارشناسان معتقدند زمان آن رسیده که سیاست ورزی از شعارزدگی دوباره به سمت عقلانیت برگردد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره بازگشت سیاست ورزی به عقلانیت گفت: تا زمانی که منافع ملی محور نباشد، اداره کشور روی لجاجت باشد و افراد تندرو تصمیم بگیرند نتیجه همین می شود که شاهد هستیم. دلار بالای ۴۵ هزار تومان است، هر روز بر دامنه فقر اضافه می شود، فاصله طبقاتی، بیکاری و بزهکاری افزایش و امنیت کاهش پیدا می کند.

وی افزود: نمی دانم آقای رئیسی در صحن علنی مجلس به گزارش کدام دستگاه استناد کرد و آن ادعاها را انجام داد. حرف های او خلاف آمار رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار است. در حوزه سیاست خارجی هم وضع همین است. طالبان بالاخره فهمید باید یک کاری را انجام دهد بر همین اساس رفت و با آمریکا مذاکره کرد.

این فعال سیاسی اعتدالگرا اظهار کرد: آقایان تندرو به دولت قبل فقط ناسزا می گفتند با این استدلال که دولت آقای روحانی طبق سیاست های غرب پیش می رود. خودشان بگویند آن زمان اداره کشور بهتر بود یا الان؟ قیمت دلار، مرغ، برنج، گوشت و غیره چند بود الان چند است؟ برای خودشان یکسری اعداد دروغین می سازند بعد می گویند ما وضعیت را بهتر کردیم. مثلا ادعا دارند تورم زمان دولت آقای روحانی ۶۰ درصد بود و الان کمتر شده است. در حالیکه تورم طبق گزارش مرکز آمار آن زمان ۴۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه آدم های عاقل و باسواد کنار آقای رئیسی نیستند، افزود: آقای رئیسی هرچه آدم عاقل، توانمند، کاردان و متخصص را کنار گذاشت و کار را در اکثر حوزه ها به یکسری آدم متوهم و مبتدی سپرد. بعد از انقلاب این سطح نارضایتی عمومی بی سابقه است. آقای رئیسی باید فارغ از خط و خطوط سیاسی عقلا را به دولت برگرداند.

جعفرزاده گفت: آقای رئیسی هنوز فکر می کند قاضی القضات است و باید دستور دهد حال آنکه او امروز رئیس جمهور است و خودش باید اجرا کند و به مردم گزارش دهد. این قطار پیشرفتی که آقای رئیسی دائم از آن می گوید کجاست؟ این قطار یا لکوموتیوران ندارد یا از خط خارج شده است یا اساسا قطاری وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها