رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604130

رییس جمهور: دشمنان و بدخواهان دنبال این هستند که اهداف و آرمان‌های امام راحل تحقق پیدا نکند

ساعت24-رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت مردمی بیش از هر زمان دیگر خودش را متعهد به توجه به خواسته‌های مردم می‌داند، گفت: دولت مردمی نسبت به شکل دادن جامعه‌ای مبتنی بر اخلاق، معنویت و عدالت بر اساس آرمان‌های امام راحل، تمام تلاش خود را در عرصه‌های مختلف به کار گرفته است و در این مسیر با امام راحل و آرمان‌های بلند او میثاق بسته است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه در آستانه فرارسیدن ایام گرامیداشت چهار و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور در حرم مطهر امام راحل، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدای انقلاب اسلامی، فرارسیدن دهه فجر را به همه مردم ایران اسلامی تبریک گفت و یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
رئیس جمهور با بیان اینکه این نکته مهمی است که چگونه بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این میراث گرانقدر امام علیرغم همه فتنه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن و دشمنی‌ها ماندگار شده و جلوه‌های بیشتری هم در دنیا پیدا کرده است، گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی ریشه در اخلاص امام و حقانیت این پیام و سخن و دعوت دارد.
رئیسی وفاداری جانانه و دلدادگی مردم را دلیل دیگر ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دلیل روشن این دلدادگی شهدایی پرشماری هستند که با فاصله‌ای کم از مرقد مطهر امام راحل آرمیده‌اند و
جانشان را برای حفاظت و حراست از این انقلاب و تحول بزرگ فدا کردند.
رئیس جمهور با بیان اینکه این انقلاب و این تحول بزرگ را خداوند در دل‌ها ایجاد کرد و خود او هم نگهدار آن است، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم که این انقلاب و ابعاد آن و امام و شخصیت عظیمش را به صورت جامع بشناسیم و به دیگران بشناسانیم. در همین راستا کار ارزشمندی در مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) در تهیه دانشنامه‌ای جامع انجام شده تا جامعه بشری بیش از پیش با شخصیت امام خمینی (ره) آشنا شود.
رئیسی راه مصون‌سازی جوان‌های امروز را آشنایی با شخصیت امام (ره) و ابعاد انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: همه اهل فرهنگ، سخن و قلم بدانند که یکی از راه‌های مصون‌سازی جامعه در جهاد تبیین، بویژه جوان‌های امروز که امام(ره) و دوران جنگ را ندیدند، معرفی شخصیت امام(ره) و ابعاد انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه این کار باید هنرمندانه و با زبان امروز و استفاده از تکنیک‌های روز انجام شود، اضافه کرد: امروز بیش از هر زمانی نیاز به این داریم که جامعه و بویژه جوان‌ها، سلوک و سیره، هدف و آرمان امام (ره) را بشناسند. دلیل اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی پس از رحلت امام راحل، هر ساله به زیارت مرقد نورانی امام (ره) می‌آیند، این است که می‌خواهند ما را متوجه به این کنند که امروز باید به امام، شخصیت و راه و سلوک و سیره امام (ره) توجه کنیم.
رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه آرمان‌های امام (ره) در برپایی جامعه‌ای مبتنی بر عقلانیت، عدالت، اخلاق و معنویت را هم باید باور داشت و هم به صورت اجرایی دنبال کرد، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان دنبال این هستند که این اهداف و آرمان‌ها تحقق پیدا نکند. آنها نمی‌خواهند سخنی نو و تمدنی به نام اسلام شکل بگیرد.
رئیس جمهور گفت: ادعای دشمن این است که ما در عالم حرف نو می‌زنیم، ولی امام (ره) یک نگاه، طرح و تمدنی نو به جامعه بشری عرضه کردند که برا اساس آن جامعه می‌تواند مبتنی بر دین، دنیای خودش را بسازد و می‌تواند با محور قرار دادن دین به تمام نیازهایش جامعه عمل بپوشاند؛ یعنی می‌تواند دنیا و آخرت را جمع و دنیا را زمینه آخرت سعادتمند قرار دهد.
رئیسی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواست با تحمیل جنگ ۸ ساله، توطئه‌ها و نقش‌آفرینی‌های منافقین و فتنه‌انگیزی‌هایی که همچنان ادامه دارد، مانع تحقق نگاه نوین امام راحل شود، افزود: دشمن به دنبال این است که انقلابی که دوره تشکیل، تثبیت و توسعه خود را طی کرده، نتواند آثارش را عرضه کند، ولی در این جنگ اراده‌ها، خداوند تفضل کرد تا یاران امام(ره) با تلاش و مجاهدت و اهدای خون پاک خود این آرمان‌ها را به جامعه اسلامی و جامعه بشری معرفی کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز وظیفه دولت و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری مردم هستند، آن است که در راستای خواست امام راحل، به حقوق و خواست مردم توجه کرده و در راستای اجرای عدالت تلاش کنند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) مثل دیگر سیاستمداران عالم نبود که به شکل تشریفاتی و نمایشی دم از مردم می‌زنند، نبود، بلکه حقیقتاً مردم و ضرورت حاکم شدن اراده مردم که همان اجرای عدالت است را باور داشت.
وی با تاکید بر اینکه دولت مردمی بیش از هر زمان دیگر خودش را متعهد به توجه به خواسته‌های مردم می‌داند، اضافه کرد: دولت مردمی نسبت به شکل دادن جامعه‌ای مبتنی بر اخلاق، معنویت و عدالت بر اساس آرمان‌های امام راحل، تمام تلاش خود را در عرصه‌های مختلف به کار گرفته است و در این مسیر با امام راحل و آرمان‌های بلند او میثاق بسته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه از خداوند متعال یاری می‌خواهیم تا اخلاص و عمل صالح را از امام راحل بیاموزیم، تصریح کرد: امروز جامعه ما بیش از هر چیز نیازمند این است که امیدوار زندگی کند. ما که ظرفیت‌های کشور، ذخایر مادی و معنوی و به ویژه ظرفیت نیروی انسانی کارآمد جوان کشور را می‌شناسیم، می‌دانیم و معتقدیم آینده بسیار درخشان خواهد بود.
رئیسی با اشاره به اینکه معتقدیم علیرغم همه کارشکنی‌ها، جامعه اسلامی به پیش خواهد رفت و تمدن نوین اسلامی را امری کاملا دست یافتنی و تحقق یافتنی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: هر کسی با قلم، عمل و اقداماتش مردم را امیدوار کند بداند که در جهت راهبرد رهبری معظم انقلاب اسلامی و نظام حرکت کرده و هر کس با اقدام یا عدم اقدام، با فعل یا ترک فعل با ایجاد شائبه‌ها و گره‌های ذهنی در مردم، ایجاد یأس کند، بداند یا نداند و بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
رئیس جمهور گفت: امروز باید با تمام وجود از روح مطهر امام(ره) و ارواح مطهر شهدا مدد بگیریم و در دولت با تلاش و مجاهدت و کارِ شبانه‌روزی و در عرصه تبیین با جهادتبیین و قلم و بیان امید را روز به روز در دل مردم زنده‌تر کنیم.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) در سخنانی امیدآفرینی برای دوستداران انقلاب و مایوس کردن دشمنان را از ضرورت‌های امروز جامعه عنوان کرد و گفت: امروز در مواجهه با یک امپراتوری رسانه‌ای هستیم که دقیقاً امید مردم را هدف قرار داده است. ما حتماً با هم تفاوت دیدگاه و نظر داریم ولی در یک چیز متفقیم و آن این است که درخت تناور جمهوری اسلامی، بن مایه حرکتی آینده ماست و باید امید دشمنان در نگونساری برگی از این درخت تناور مایوس شود چه رصد به اصل آن.وی افزود: لازمه این مهم آن است که نقاط قوت را با زبان روز و هنرمندانه تبیین و نقاط ضعف را برای حل آن و نه برای مچ‌گیری در جامعه گوشزد کنیم تا دل‌ها و دست‌ها را به هم گره بزنیم.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها