رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604160

کمین‌کنندگان سمت تقاضا برای خرید دارایی ها ایرانیان

ساعت 24 - یک گروه هفت‌نفره چندین نشست محرمانه برگزار کردند و در این جلسه‌های محرمانه تصمیم گرفتند شبه‌قانونی را که نهاد نوپای «شورای هماهنگی سران سه قوه» تصویب کرده بود با مصونیت از هرگونه پیگرد قانونی اجرایی کنند.مصوبه این است که دارایی‌های تاریخی دولت باید فروخته شود. رییس سازمان برنامه و بودجه شتاب کرد و گفت قرار است ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از این محل برای پایداری بودجه ۱۴۰۲ تامین شود.

مخبر
dir="RTL" style="text-align:right">حالا چند روز است مقام‌های ارشد دولت دنبال این هستند که این تصمیم بزرگ را تئوریزه کنند و از اهمیت اتفاق پیش‌رو بکاهند. با توجه به اینکه این توجیه کردن‌ها کار را بدتر کرده و بر ابهامات مصوبه نشست‌های محرمانه افزوده پرسش‌های مهمی را به ویژه در سمت تقاضا پدید آورده است که در زیر می‌آوریم:

یکم- یادمان نرفته است رییس دولت فعلی بیشترین اصرار را در برگرداندن خصوصی‌سازی‌های انجام‌شده داشت و بارها تاکید شد باید اهلیت خریدار مشخص شود. حالا پرسش این است که معیار از اهلیت خریداران دارایی‌های تاریخی کدام است؟ باید دراین باره شفاف‌سازی شود.

دوم- اگر مطابق ادعای مدیران و مولدسازان ماه‌هاست روی این طرح کار شده است، لطفا نتایج مطالعات در سمت تقاضا را منتشر کنید. همه داستان از اینجا شروع می‌شود که بخش خصوصی اصیل و واقعی هزاران هزار میلیارد تومان در اختیار ندارد تا به صف تقاضا بپیوندد. پس می‌پرسیم‌: نتایج مطالعات سمت تقاضا را لطفا منتشر کنید. کدام سازمان و گروه اقتصادی خصوصی یا شبه‌دولتی یا پرنام و آوازه خارج از کنترل، خریدار احتمالی دارایی‌های تاریخی ایرانیان خواهند بود؟

سوم- تناقض‌ها درباره این طرح هر روز افزایش می‌یابد و بیشترین تناقض هم همین مقوله خریداران است. آیا قرار است این دارایی‌های تاریخی همانند شرکت مخابرات فروخته شود یا همانند هلدینگ خلیج‌فارس‌؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها