رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604216

احتمال استخدام ۲۰ هزار پرستار در ۱۴۰۲ / امتیاز ویژه برای پرستاران طرحی کرونا

ساعت24-معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید میان پرستارانی که در زمان سخت کرونا کنار مردم بودند با کسانی که طرح خود را آغاز نکردند و یا ترک طرح کردند تفاوت باشد، درعین حال از احتمال استخدام ۲۰ هزار پرستار در سال آتی خبر داد.

دکتر عباس عبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت استخدام پرستاران، گفت: وقتی مجوز استخدام گرفته می‌شود معمولا سازمان امور اداری و استخدامی خیلی وارد جزئیات نمی‌شود و تعداد استخدام مجاز وزارت بهداشت را به شکل کلی اعلام می‌کند. ظاهرا قرار است برای استخدام حدود ۴۱ هزار نفر در سال آتی مجوز صادر شود که در همه بخش‌های وزارت بهداشت خواهد بود.

وی افزود: آنچه که طبق سنوات گذشته داشته‌ایم این بود که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مجموع تعداد استخدامی‌ها مربوط به گروه پرستاری بود؛ بنابراین احتمالا حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار نفر در مجوز استخدامی پیش رو، ‌ همکاران پرستار ما شانس استخدام دارند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درخصوص وضعیت جذب پرستاران از کار بی‌کار شده فعال در دوره کرونا، اظهار کرد: برای این دسته از پرستاران امتیاز ویژه به ازای ماه‌هایی که در بخش کرونا فعالیت کرده باشند، در نظر گرفته می‌شود؛ چون باید بین کسانی که در دوران سخت کرونا کنار مردم بودند با کسانی که بعد از آن مشغول به کار شدند یا در زمان کرونا ترک طرح کردند و یا کلا طرح خود را آغاز نکردند، تفاوت وجود داشته باشد.

او در خصوص تعداد پرستار جذب شده در سال جاری، بیان کرد: امسال مقداری جذبِ باقی مانده از مجوزهای قبلی داشتیم که بالغ بر ۵۰۰۰ نفر بود و تعدادی تبدیل وضعیت گروه ایثارگران انجام شده است که تقریبا ۱۲ هزار نفر هم در این بخش تبدیل وضعیت شدند. ان‌شاءالله اگر مجوز جدید استخدامی بیاید و بتوانیم پیش از نوروز ۱۴۰۲ آزمون استخدامی را برگزار کنیم، اتفاق مبارکی در حوزه سلامت رخ خواهد داد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها