رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604250

ربیعی هشدار داد / «همگرایی» ضدایرانی «خارج‌نشینانی که بر طبل تحریم کوبیدند» و «داخلیهایی که نگذاشتند، سد تحریم شکسته شود»

ساعت24-سخنگوی دولت سابق گفت: امروز متاسفانه عده‌ای هنوز در سیاستگذاری‌ها به معیشت میلیون‌ها نفر بی اعتنا هستند؛ از جمله سیاست‌هایی که در قبال فضای مجازی امروز شاهد هستیم زندگی میلیون‌ها نفر را با طعم بیکاری آشنا کرده است.

مراسم بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به همت خانه کارگر جمهوری اسلامی در محل دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد.

در این مراسم، علی ربیعی، عضو شورای مرکزی خانه کارگر و استاد دانشگاه در سخنانی با تبریک فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر فرصتی است تا آنچه به خاطر آن انقلابی بزرگ رخ داد، مرور کنیم و از اصول و آرمان‌های آن غبارزدایی کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب این روزها در مصاف با جنگ روایات‌ها قرارگرفته است، اظهار داشت: به اعتقاد من یک روایت مهاجم برای نفی پدیده انقلاب درصدد جهت‌سازی تاریخی و جعل این پدیده اجتماعی بزرگ و ضرورت تاریخی برآمده که حوادث خیابان‌های پاییز ۱۴۰۱ زمینه‌ساز تقویت آن با کمک رسانه‌های خارج‌نشین شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این جریان سوار بر نارسایی‌ها و اتفاقات تلخ این روزها، مصمم است تا ضرورت‌های جامعه ایرانی در بروز انقلاب اسلامی ۵۷ نادیده گرفته و به توضیحی ارتجاعی در تحلیل و تبیین آن بپردازد. همزمان جریان‌هایی نیز در داخل کشور با قرائت‌های تقلیل‌گرایانه و روایتی به ظاهر دفاعی که با به مسلخ بردن ارزش‌های انقلاب اسلامی فلسفه این رویداد بزرگ معنازدایی کرده و با نوعی تهی‌شدگی که حاصل آن به بن‌بست رسیدن گفتمان انقلاب در این روزها شده است‌.

ربیعی با تاکید بر اینکه امام خمینی در بهشت زهرا تاکید کردند که به اتکای مردم دولت تعیین می‌کنند و تغییر باید از صندوق رای باشند، تصریح کرد: کسانی که به دنبال پیاده کردن همه از قطار انقلاب هستند. اینان ضخامت عظیم انسان‌های درون انقلاب و ایران را هر روز نازک‌تر می‌کنند و زمینه روایت‌سازی‌ها علیه انقلاب را فراهم می‌سازند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری بر علیه هر دو روایت انحرافی از انقلاب ایستاده است، تصریح کرد: جریانی که از خارج کشور علیه انقلاب صحبت می‌کند، امروز روایت دروغ از ایران پیش از انقلاب می‌دهد. کارگران از همه بهتر می‌دانند که پول عربستان سعودی برای ایران آزادی نخواهد آورد و رهاورد آن ویرانی است.

سخنگوی دولت سابق با بیان اینکه معتقدم هیچ سعادتی برای ملت ایران از سوی خارج‌نشینان رقم نخواهد خورد، خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی ما پر از حوادث غمبار تعرض به این آب و خاک بوده است. معتقدم با هر هزینه و تلاشی با فکر و اندیشه داخلی می‌توانیم ایران آینده را بسازیم. ارزش‌های آزادی و جمهوریت و میثاقی که امام در ۱۲ بهمن در بهشت زهرا اعلام کرد، همچنان مبنا و اساس یک گفتمان وحدت‌بخش باشد که پاسخ خواسته‌های نسل‌های متفاوت در درون خود بیابد.

ربیعی با بیان اینکه کارگران در این میانه ایستاده‌اند وفادارانه به ارزش‌های چند نسل و اصول انقلاب انسان‌ساز، انقلاب‌ انتخاب‌گران زیرا انقلاب اساسا خود بر آمده از دل انتخابی بزرگ بود، ابراز داشت: کارگران ایستادند و می‌دانند اگر حقی دارند از همین کشور ‌و با مطالبه‌گری در همین کشور می‌توانند به آن دست پیدا کنند و این راه هرچند سخت به نظر آید و سخت باشد، تنها راه ممکن است.

وی با اشاره به وضعیت کارگران بیان کرد: کارگران در چند نسل بیشترین هزینه پرداخت و مقاومت را برای انقلاب اسلامی متحمل شدند، از حضور در جبهه‌های جنگ تا فشارهای ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی که کارگران را بیش دیگر از اقشار در فشار قرار داده و معیشت آنان را با دشواری‌های بسیاری مواجهه کرده است.

این عضو شورای مرکزی خانه کارگر ادامه داد: در واقع هر دو روایتی که در ابتدا به آنها اشاره کردم، هر دو زندگی‌سوزی برای طبقه کارگر به ارمغان آورده‌اند، خارج‌نشینانی که بر طبل تحریم کوبیدند و آنانی که در داخل برای مقاصد کوچک سیاسی خود نگذاشتند سد تحریم‌شکنی شود و اینچنین زندگی میلیون ها ایرانی را متاثر کردند.

به گفته ربیعی، امروز متاسفانه عده‌ای هنوز در سیاستگذاری‌ها به معیشت میلیون‌ها نفر بی اعتنا هستند؛ از جمله سیاست‌هایی که در قبال فضای مجازی امروز شاهد هستیم زندگی میلیون‌ها نفر را با طعم بیکاری آشنا کرده است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم‌ که ایران متعلق به همه ایرانیان است و ایران قوی با حضور همه ایرانیان ممکن است، یادآور شد: ایرانی قوی که خواب ترامپ و بولتون برای قطع عمر نظام در چهل سالگی را به بر هم زد، امروز فقط با حضور همه ایرانیان آینده روشنی را ترسیم کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها