رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604432

پکن مراتب «اعتراض شدید» خود را به سفارت آمریکا اعلام کرد

ساعت24-وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، پکن مراتب "اعتراض شدید" خود را به ایالات متحده بابت سرنگون کردن بالون چینی بر فراز آمریکا اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه وزارت خارجه چین که در وب‌سایت این نهاد دیپلماتیک منتشر شد، آمده است: در پنجم فوریه، «شیه فنگ» معاون وزیر خارجه چین مراتب اعتراض شدیداللحن کشورمان را به مسوول سفارت آمریکا در رابطه با استفاده طرف آمریکایی از تسلیحات برای هدف قرار دادن یک بالون غیرنظامی چینی ابراز کرد.

این بیانیه تاکید می‌کند که مقامات چینی «به دقت وضعیت جاری را زیر نظر دارند و قاطعانه از حقوق و منافع قانونی شرکت‌های ملی دفاع خواهند کرد.» در این بیانیه آمده است: ایالات متحده با چنین اقداماتی، ضربه‌ای جدی به تلاش‌هایی که برای تثبیت روابط چین و آمریکا پس از نشست "بالی" و دیدار سران دو کشور در سال گذشته انجام شد، وارد کرد.

براساس این بیانیه، پکن «حق انجام تمام اقدامات متقابل لازم را برای خود محفوظ می‌داند.»

روز شنبه ارتش آمریکا بالون چین را که وارد حریم هوایی آن شده بود، بر فراز اقیانوس اطلس در سواحل کارولینا هدف قرار داد و سرنگون کرد. وزارت دفاع چین هم روز یکشنبه با بیان اینکه استفاده از قدرت نظامی از سوی آمریکا علیه «یک بالون بدون سرنشین غیرنظامی» چین واکنشی «افراطی» است، گفت که پکن حق انجام اقدامات لازم را در این باره برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها