رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 604449

افتتاح خط راه آهن از حیفا تا عربستان و افزایش کارکنان وزارت اوقاف در مسجد الاقصی

ساعت24-نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفرش به اردن با پادشاه این کشور افتتاح خط راه آهن از شهر حیفا به مقصد عربستان را که از اردن می‌گذرد، بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه "ماکور ریشون" به نقل از یک منبع امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفرش به اردن که بیست و چهارم ماه ژانویه صورت گرفت، با عبدالله دوم، پادشاه این کشور برخی از مسائل مهم و راهبردی را بررسی کرد.

این روزنامه نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پادشاه اردن درباره افتتاح خط راه آهن از بندر حیفا در دریای مدیترانه برای انتقال کالا به مبدا و مقصد عربستان گفت‌وگو کرد.

از دیگر پرونده‌های مورد بحث میان دو طرف توافقنامه آب و انرژی بود که تل‌آویو و امان به همراه امارات هشتم نوامبر سال ۲۰۲۲ امضا کرده بودند.

روزنامه اسرائیل الیوم همان روز یعنی هشتم نوامبر سال ۲۰۲۲ نوشت، این توافقنامه در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در شهر شرم الشیخ مصر امضا شد.

به نوشته این روزنامه، امضای این توافقنامه بین اسرائیل، اردن و امارات منجر به همکاری سه جانبه خواهد شد، زیرا امارات یک نیروگاه آب شیرین کن در اراضی اشغالی (احتمالاً در سواحل غربی الجلیل) برای تامین آب اردن احداث خواهد کرد و یک مزرعه عظیم انرژی خورشیدی نیز در صحرای اردن خواهد ساخت که بخشی از مصرف برق اسرائیل را تامین خواهد کرد.

همچنین روزنامه ماکور ریشون نوشت، نتانیاهو با درخواست عبدالله دوم درباره افزایش تعداد کارمندان وزارت اوقاف اسلامی وابسته به اردن در مسجدالاقصی مخالف کرد و گفت، وضعیت موجود در قدس و مسجدالاقصی بدون هیچ تغییری باقی می‌ماند.

نتانیاهو راجع به یورش اخیر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی هم گفت، این یورش وضعیت موجود را در این مسجد تغییر نمی‌دهد و قبل از او هم وزیران سابق این رژیم بارها به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

۲۵ ژانویه بن گویر در واکنش به تعهدی که نتانیاهو درباره عدم یورش به این مسجد به عبدالله دوم داد، اعلام کرد که ضمن احترام به دولت اردن، یورش به مسجدالاقصی را ادامه خواهد داد و رژیم صهیونیستی مستقل است و تحت قیمومیت هیچ کشوری نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار نسبت به حفظ وضعیت موجود در مسجدالاقصی متعهد شد.

این سفر در حالی انجام شد که روابط تل‌آویو و امان به خاطر مخالفت پلیس رژیم صهیونیستی با ورود سفیر اردن در اراضی اشغالی به مسجدالاقصی و نیز یورش بن گویر به این مسجد متشنج است که تحت قیمومیت اردن قرار دارد.

روابط اردن و اسرائیل هر از چندگاهی به دلیل تلاش مقامات اسرائیلی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی و آسیب زدن به موقعیت اردن به عنوان ناظر اوقاف اسلامی تیره می‌شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها