رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604454

معاون اردوغان: شمار جان‌باختگان در زلزله به ۲۸۴ نفر رسید

ساعت24-معاون ریاست‌جمهوری ترکیه ضمن اشاره به لغو پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده، گفت که در زمین‌لرزه صبح امروز ۲۸۴ نفر کشته و ۲۳۲۳ تن هم مجروح شدند.

div class="d-flex w-100 flex-column-reverse flex-sm-row">
به گزارش ، «فواد اُکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها به ارائه توضیحات و آماری درباره زلزله ۷.۴ ریشتری در جنوب این کشور پرداخت.

اُکتای با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته تا پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده از جمله «غازی‌عینتاب» و «ختای» را متوقف کند، گفت: «زلزله در شرایط سخت جوی رخ داده و دولت اعزام وزیران و تیم‌های امدادی را به استانداری‌ها آغاز کرده است».

به نوشته رسانه‌های ترکیه‌ای، وی با بیان اینکه تعداد جان‌باختگان زمین‌لرزه به ۲۸۴ نفر رسیده، توضیح داد: «۲۳۲۳ نفر هم زخمی شدند. ۱۷۱۰ ساختمان به‌طور کامل تخریب شده و حجم ویرانی بسیار بالاست».

معاون ریاست‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه تاکنون ۷۸ پس‌لرزه در این کشور ثبت شده، اظهار داشت: «پس‌لرزه ها بزرگترین خطر هستند زیرا ممکن است به فروریختن ساختمان‌های بیشتری منجر شود».

اکتای ضمن اشاره به قطعی گاز در بسیاری از مناطق حادثه دیده، ادامه داد: «ما در تلاش جهت تامین گاز برای خانه‌ها و نانوایی‌ها هستیم. بیشتر ساختمان‌های مدارس در مناطق زلزله‌زده آسیب ندیده‌اند».

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون ۱۰۲ ایستگاه سیار به مناطق زلزله‌زده اعزام و راه‌اندازی آنها آغاز شده، افزود: «تمام مدارس در ۱۰ استان زلزله‌زده به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود اما برای بعد از آن، با وزیر آموزش تصمیم‌گیری می‌کنیم».

معاون اردوغان: شمار جان‌باختگان در زلزله به ۲۸۴ نفر رسید

پایان پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها