رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604488

زلزله در مهم‌ترین لیگ فوتبال جهان

منچسترسیتی به خاطر بیش از 100 بار نقض قانون از لیگ برتر اخراج میشود!

ساعت24-منچسترسیتی توسط لیگ برتر به تخلفات مالی متهم شده است. این امر پس از تحقیقات چهار ساله در مورد حامیان مالی و قراردادهای این باشگاه انجام می‌شود.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از دیلی‌میل، مدیران منچسترسیتی صبح روز گذشته هنگامی که اوراق قانونی لیگ برتر را در ساعت15 :‌10 صبح دریافت کردند مبهوت ماندند. به این دلیل که در آن اوراق اتهاماتی مربوط به نقض قوانین فیرپلی مالی درج شده بود که می‌تواند منجر به کسر امتیاز یا اخراج از لیگ برتر شود.
اتهامات علیه مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس مربوط به اطلاعات مالی این تیم در رابطه با درآمد، جزییات پاداش مربی و بازیکنان، مقررات یوفا و سودآوری و پایداری همکاری با تحقیقات لیگ برتر است.
در بیانیه‌ای از لیگ آمده است که نقض‌های مندرج شده در برگه اتهامات از سپتامبر 2009 تا پایان فصل 2018 انجام شده است و اکنون اینها به یک کمیسیون مستقل ارجاع داده خواهد شد. سیتی همچنین به دلیل عدم همکاری با تحقیقاتی که در دسامبر 2018 آغاز شد نیز با اتهاماتی روبرو است.
در این بیانیه آمده است که باشگاه قوانین لیگ را که تیم را ملزم می‌کند «اطلاعات مالی دقیق که دیدگاهی درست و منصفانه از وضعیت مالی باشگاه با حسن‌نیت کامل ارایه ‌دهد» را آگاهانه نقض کرده است.
اگر من‌سیتی گناهکار شناخته شود آنها با طیف وسیعی از تحریم‌های احتمالی از جمله کسر امتیاز یا حتی اخراج از سطح اول فوتبال مواجه می‌شوند. اگرچه ممکن است این کار سال‌ها به طول بینجامد تا به نتیجه برسد.
باشگاه منچسترسیتی متهم است که بیش از 100 بار طی 9 فصل قوانین مالی را زیر پا گذاشته است که همه این موارد پس از تصاحب باشگاه توسط مالکان اماراتی در سال 2009 اتفاق افتاد.
منچسترسیتی در بیانیه‌ای اعلام کرد از شنیدن تخلفات ادعایی متعجب شده است.
در بیانیه این باشگاه آمده است: «اف‌سی منچسترسیتی از صدور این موارد ادعایی در مورد نقض قوانین لیگ برتر شگفت‌زده شده است. به ویژه با توجه به تعامل گسترده باشگاه با اتحادیه فوتبال انگلیس و مقدار زیاد اطلاعات دقیقی که به آنها ارایه شده است.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «باشگاه از بررسی این موضوع توسط یک کمیسیون مستقل استقبال می‌کند تا بی‌طرفانه مجموعه جامعی از شواهد غیر قابل انکار را که در حمایت از موضع باشگاه وجود دارد را بررسی کند. به این ترتیب ما مشتاقانه منتظریم که این موضوع یک بار برای همیشه متوقف شود.»
این موضوع قابل درک است که در اوراقی که به منچسترسیتی داده شده اتهاماتی درج شده که پیش از این شایعاتی در موردش به گوش می‌رسید.
بین تاریخ‌های ذکر شده من‌سیتی سه قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی و سه جام کارابائو را به دست آورده است.
لیگ برتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس قوانین لیگ برتر شماره1. 82. Wاین نهاد تایید می‌کند که امروز تعدادی از موارد ادعایی نقض قوانین توسط باشگاه منچسترسیتی به کمیسیون مستقل ارجاع شده است.»
سیتی به‌شدت هرگونه نقض قوانین را رد کرده اما تحقیقات در دسامبر 2018 پس از آنکه وب‌سایت آلمانی اشپیگل اسنادی را از حافظه پنهان فوتبال لیکس منتشر کرد آغاز شد. این اسناد توسط یک هکر پرتغالی با نام کاربری روی پینتو به دست آمده بود.
در این اسناد ادعا شده بود که سیتی درآمد اسپانسرینگ خود را بیشتر اعلام کرده است. در واقع باشگاه مبالغی را از مالکین که با اسپانسرهای مالی ارتباط داشتند را به پول اسپانسرینگ اضافه کرده بود .
گفته می‌شود دستمزد روبرتو مانچینی از طریق قراردادی مخفیانه بین یک باشگاه در ابوظبی دوبرابر شده بود. این در حالی است که گفته می‌شود آنها قوانین به خدمت گرفتن بازیکنان جوان را نیز زیر پا گذاشته‌اند.
در ژوئیه 2021 یک رسانه با نام Mail on Sunday در مورد ایمیل‌هایی گزارش داد که ظاهرا نشان می‌داد ابوظبی میلیون‌ها دلار به باشگاه پول داده تا به افزایش درآمد تیم کمک کند.
در فوریه 2020 این باشگاه پس از اینکه مشخص شد اتحادیه فوتبال اروپا یوفا را به‌طور جدی گمراه کرده است و قوانین فیرپلی مالی را زیر پا گذاشته است از لیگ قهرمانان اروپا محروم و 25 میلیون پوند جریمه شد.
سپس دادگاه داوری ورزش این حکم را لغو و باشگاه را به پرداخت 9 میلیون پوند جریمه محکوم کرد.
اتهامات جدید لیگ برتر علیه منچسترسیتی سه سال پس از آن صورت می‌گیرد که CAS محرومیت دوساله این باشگاه را لغو و جریمه 25 میلیون پوندی را به 9 میلیون پوند کاهش داد.
مقامات در آن زمان گفتند منچسترسیتی به این اصل که باشگاه‌ها باید با تحقیقات هیات حاکمه همکاری کنند «بی‌اعتنایی» نشان داده و «ممانعت از تحقیقات» انجام داده است.
با این حال بر اساس یافته‌های مرکزی اتاق قضاوت CFCB مالکین منچسترسیتی در ابوظبی بودجه واقعی خود را به عنوان حمایت مالی مستقل توسط شرکت‌های تجاری بین‌المللی پنهان کرده‌اند. دادگاه حکمیت ورزش متوجه شد: «اکثر موارد نقض قانون که ادعا شده یا مورد اثبات قرار نگرفتند یا دارای محدودیت زمانی هستند.»
اگرچه قوانین لیگ برتر بیان می‌کند که بحث محدودیت زمانی در مورد وقوع تخلف‌ها در قوانین وجود ندارد. در همین راستا یک دادگاه داوری به سیتی دستور داد تا دو سال پس از شروع تحقیقات لیگ برتر «اسناد و اطلاعات خاصی را به لیگ برتر ارایه کند.»
در مارس 2019، لیگ برتر پس از اینکه تعدادی از باشگاه‌های مطرح جهان موضوع اتهامات علیه سیتی را مطرح کردند برای اولین‌بار تایید کرد که تحقیقاتی در مورد منچسترسیتی در حال انجام است.
در بیانیه لیگ برتر آمده است: «روند رسیدگی به کمیسیون، مطابق با قانون82 .Wلیگ برتر، محرمانه خواهد بود و اظهارات متهمان به صورت خصوصی استماع می‌شود. طبق قانون2 .82 .Wلیگ برتر، رای نهایی کمیسیون در وب‌سایت لیگ برتر منتشر خواهد شد. این تایید مطابق با قوانین لیگ برتر انجام شده است.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها