رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604504

پرداخت حق بیمه صندوق‌ امانات بانک‌ها به عهده چه کسی است؟

ساعت24-رئیس کل بیمه مرکزی توضیحاتی را درمورد بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانک‌ها ارائه کرد.

مجید بهزادپور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیمه صندوق‌های امانات اجاره‌ای بانک‌ها از سال‌های گذشته بوده است، عنوان کرد: البته در گذشته به صورت پراکنده در بانک‌ها استفاده می‌شد اما بعد از اتفاقی که در بانک ملی رخ داد به عنوان یک نیاز از سوی بانک‌ها پیگیری می‌شود. در این راستا بانک ملی و همچنین بانک ملت برای این موضوع به بیمه مراجعه کرده و مذاکراتی انجام داده‌اند.

رئیس کل بیمه مرکزی به این سوال که حق بیمه صندوق‌های امانات بانک‌ها باید توسط بانک‌ها پرداخت شود یا مشتری؟ پاسخ داد: این موضوع ربطی به مشتری ندارد و بانک صندوق امانت را بیمه می‌کند.

بر اساس این گزارش، در خردادماه امسال طی سرقتی که از یکی از شعب بانک ملی صورت گرفت، صندوق امانات اجاره‌ای این بانک سرقت شد، در حالی که بیمه‌ای برای آنها صادر نشده بود و این جریان نگرانی‌هایی برای صاحبان صندوق اجاره‌ای بانک‌ها ایجاد کرد.

در این راستا هر سقفی که به عنوان سرمایه بیمه‌نامه، بیمه شده باشد، در زمان خسارت و وقوع خطرات تعیین شده یا سرقت (با رعایت شرایط عمومی بیمه نامه) و ارزیابی صورت گرفته، مبنای پرداخت خسارت به اجاره کننده صندوق خواهد بود. مثلا ممکن است بیمه نامه‌ای با سقف تعهد ۲۰۰ میلیون تومانی خریداری شده باشد که آن‌گاه شرکت بیمه هنگام وقوع خسارت، بعد از ارزیابی که انجام می‌دهد، درصورت محرز شدن وقوع خطرات تحت پوشش بدون توجه به محتویات داخل صندوق، حداکثر تا میزان فوق به اجاره‌کننده صندوق پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها