رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604595

سردار آزمون: وقتی سریک میبرد، مادرم خوشحال‌ترین زن دنیاست/ برای پیکان کری نخواندم

ساعت24-مهاجم تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید سرمایه‌گذاری‌اش در والیبال زنان کاملا دلی انجام شده و سود مالی برایش ندارد.

به گزارش ایسنا، تیم والیبال زنان سریک گنبد در جریان فینال لیگ برتر والیبال زنان کشور، عصر جمعه در سالن فدراسیون والیبال، به مصاف پیکان می‌رود تا قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود. تیم والیبال زنان سریک، تیمی است که امسال با سرمایه گذاری سردار آزمون در لیگ برتر زنان شرکت کرده و حالا توانسته به فینال این مسابقات راه پیدا کند.

سردار آزمون در گفت‌وگو با ایسنا، درباه تیم والیبال سریک و سرمایه‌گذاری‌ای که در این بخش در شهر گنبد انجام داده به صحبت پرداخت و عنوان کرد که به تیم‌داری در حوزه زنان افخار می‌کند.

در ادامه گفت‌وگوی سردار آزمون را با ایسنا می‌خوانید:

* به عنوان سوال اول می‌خواهیم از هدفت در سرمایه‌گذاری روی تیم والیبال زنان صحبت کنی. چرا تصمیم به تیم‌داری در والیبال زنان گرفتی؟

گنبد شهری است که والیبال در آنجا طرفداران زیادی دارد. همیشه صحبت از این است که بین ارومیه و گنبد کدام شهر، پایتخت والیبال است که به نظرم هر دو شهر، والیبال‌خیز است و در هر دو شهر استعدادهای زیادی وجود دارد که والیبال کار می‌کنند و در آنها هزار استعداد والیبال می‌توان پیدا کرد. زمانی که تیمی برای دست یک آماده کردیم بیشتر بازیکنان بومی بودند و ‌می‌خواستند استعداد خودشان را به جامعه والیبال زنان نشان دهند. من هم وظیفه دیدم که از آنها حمایت کنم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تیم والیبالی به نام سریک تشکیل دهیم.

* از چه زمانی به فکر سرمایه‌گذاری در این بخش و پرداختن به مسئولیت‌های اجتماعی افتادی؟

سه سال قبل پیشنهادی در خانواده مطرح کردم مبنی بر اینکه این بانوان دیده شوند چون می‌دانستیم چه استعدادی دارند اما دیده نمی‌شوند و در نهایت تصمیم گرفتیم روی تشکیل تیم، سرمایه گذاری کنیم.

* تصمیت چه بازخوردهایی در شهر گنبد داشته است؟ تصاویر نشان می‌دهد که زنان شهر گنبد استقبال کرده‌اند.

من سعی کرده‌ام به ورزش بانوان در شهرم بیشتر اهمیت بدهم تا آنها بیشتر دیده شوند چون لیاقت دارند به سالن بیایند و تیم شهر خود را تشویق کنند و این موضوع واقعا لذت بخش است. وقتی خانمی با دختر کوچک خود به سالن می‌آید، شاید آن دختر عاشق والیبال باشد و در آینده استعداد این رشته شود. این موضوع واقعا برایم مهم است.

* آیا به دنبال ادامه تیم‌داری در والیبال زنان هستی؟

بله! سال آینده هم به احتمال زیاد تیم خواهیم داشت و اگر اسپانسر خیلی خوبی پیدا شود، قول می‌دهم سطح لیگ را بالا ببرم و بازیکنان خیلی خوب را به سریک بیاروم.

* در بخش زنان هزینه‌هایی که می‌شود معمولا سود مالی ندارد و بیشتر جنبه حمایتی مطرح است. چه انگیزه‌ای باعث شده در این زمینه سرمایه‌گذاری کنی؟

این سرمایه‌گذاری هیچ سودی مالی برای من ندارد و این سرمایه‌گذاری از سوی من و خانواده‌ام کاملا دلی انجام می‌شود.

* باشگاه سریک با حضور در لیگ، بازیکنان ملی‌پوش را جذب کرد. این کار برای قهرمانی بود یا می‌خواهی از حضور این بازیکنان برای تربیت نیرو در آینده استفاده کنی؟

بله! برخی از بازیکنان ما ملی‌پوش هستند و برخی هم قبلا ملی‌پوش بودند و الان نیستند اما مهم‌تر این است که ما بازیکنان بسیار خوش اخلاق و خوبی داریم، یک تیم هستیم و برای هم می‌جنگیم و همه شاهد این موضوع بوده‌اند. سریک یک تیم بود و متکی به یک شخص نبود که توانست در بدترین شرایط بازی کند و بازی‌ها ببرد و تیم بودن را نشان دهد. اولویت ما در سریک، اول اخلاقی و بعد، مسائل فنی بود.

* پیگیری کارهای تیم والیبال زنان سریک در روند فوتبالت تداخل ایجاد نمی‌کند؟

نه! چون در گنبد، عمویم، پدرم، خواهرم و مادرم هستند و تیم را اداره می‌کنند و من فقط از تیم لذت می‌برم و حمایت می‌کنم. تیم ما طوری است که انگار یک خانواده هستیم و نمی‌توانیم بگوییم این تیم برای سردار آزمون یا خلیل آزمون است، نه! اینطور نیست. کادر فنی تیم ما خودشان تیم را اداره می‌کنند و اصلا برایم حاشیه ایجاد نمی‌کنند.

* در یکی از دیدارهای تیم سریک ۳۰۰۰ تماشاگر به ورزشگاه رفتند که برای اولین بار در والیبال زنان اتفاق افتاد، چقدر حمایت تو در این زمینه موثر بود؟

ما باید از این زنان حمایت کنیم که بیشتر استقبال شود. ما می‌توانیم بیشتر این کار را انجام دهیم چون فرهنگ آن را داریم و مردم ما خیلی والیبال‌دوست هستند. وقتی ما از هوادارانمان حمایت می‌کنیم قطعا آنها هم به ما و اعضای تیم قوت قلب می‌دهند تا با جنگندگی در بازی ظاهر شویم. هیچ وقت در تاریخ والیبال چنین اتفاقی رخ نداده و فقط برای تیم سریک رخ داده و این برای من باعث افتخار است. از همه بانوان شهر گنبد تشکر می‌کنم که شور و شوق را به سالن والیبال آورده‌اند.

* مادرت همیشه تیم را همراهی می‌کند؛ تو از او خواستی یا خودش این کار را انجام می‌دهد؟

مادرم عاشق والیبال است، خودش قبلا بازی می‌کرد و دلی هر جایی باشد کنار تیم می‌رود و لذت می‌برد. آرزو داشتم مادرم این روزها را ببیند. وقتی تیم سریک می‌برد مادرم خوشحال‌ترین زن دنیاست.

* نظر مادرت در مورد تیم‌داری تو در والیبال زنان چیست؟

مادرم همیشه می‌گوید این بازیکنان، دختران او هستند. مادرم با همه بازیکنان رابطه خوبی دارد و خودش هم دوست دارد که من حمایت کنم. او همیشه از تیم والیبال زنان حمایت می‌کند.

* چند روز دیگر تیم سریک قرار است در فینال لیگ برتر والیبال زنان به مصاف پیکان برود. گفته شده بود که برای این تیم کری خوانده‌ای.

شیطنت با کری زمین تا آسمان فرق دارد. باید اول مطمئن باشیم و چیزی را بشنویم که آیا حرفی زده شده است یا خیر. چرا باید کری بخوانم؟ من سال اول است که در لیگ برتر والیبال زنان تیم‌داری می‌کنم پس چرا باید برای تیمی که سال‌هاست در این حوزه تیم‌داری می‌کند کری بخوانم؟ آنقدر شعور و درک و فهم دارم که هیچ وقت چنین بی‌احترامی‌ای نکنم. شاید در بین دوستانم کری بخوانم اما هیچ‌وقت این موضوع را رسانه‌ای نمی‌کنم چون این کار بچه‌گانه است. به نوبه خودم به دو تیم سریک و پیکان تبریک می‌گویم که فینال رسیده‌اند. رسیدن به فینال شخصیت بالای دو تیم را نشان می‌دهد. پیکان کاری کرده که کسی نتواند از این تیم ایراد بگیرد. به آنها تبریک می‌گویم که به فینال رسیدند. ما یا پیکان برنده بازی خواهد شد اما مهم این است که هر دو تیم لیاقت این را داشتند که به فینال برسند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها