رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607057

پیروانی: قلعه نویی کار سختی در آسیا پیش رو دارد/ باید مثل مربیان خارجی به او شخصیت بدهیم

ساعت24-سرمربی اسبق تیم امید کشورمان گفت: بعد از جام جهانی ، تیم ملی کشورمان نسبت به سایر تیم‌های ملی قاره آسیا دیر تشکیل شده است.

به گزارش فارس، بعد از 16 سال سکان هدایت تیم ملی فوتبال کشور به دست امیر قلعه‌نویی سپرده شد و بعد از حضور 8 ساله کی روش و دیگر مربیان خارجی در تیم ملی این مرتبه به مربیان ایرانی اعتماد شده است. بسیاری از مربیان ایرانی از حضور قلعه‌نویی در تیم ملی استقبال کردند و آن را به فال نیک گرفتند. با غلامحسین پیروانی سرمربی اسبق تیم ملی امید کشورمان در خصوص حضور قلعه‌نویی در تیم ملی و بازی با روسیه گفت و گویی به شرح زیر انجام دادیم؛

فارس: حضور قلعه‌نویی در تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ابتدا انتخاب قلعه‌نویی را تبریک می‌گویم، او مربی کاربلد و کارکشته‌ای است. باید مثل مربیان خارجی از قلعه‌نویی هم حمایت کنیم و به اوشخصیت بدهیم.

فارس: شرایط تیم ملی در سال نو و روزهای فیفا چطور است؟

بعد از جام جهانی ، تیم ملی کشورمان نسبت به سایر تیم‌های ملی قاره آسیا دیر تشکیل شده است. حریفان قدرتمندی در آسیا داریم با این حال به قول علی پروین اگر قرار است تیم ملی بازنده شود بهتر است با مربی ایرانی ببازد. با کارلوس کی‌روش در دو جام ملت‌ها حاضر شدیم چه حاصلی برای ما داشت؟ یکبار به عراق باختیم و بار دیگر هم مقابل ژاپن شکست خوردیم.اکنون انتخاب قلعه‌نویی را باید به فال نیک گرفت. من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم چون موفقیت او موفقیت تمام مربیان ایرانی است. مربی خارجی بعد از شکست از کشور می‌رود و به هیچکس هم پاسخگو نیست. آب هم از آب تکان نمی‌خورد ولی خود من وقتی سرمربی تیم امید ایران بودم بعد از باخت به کره و ژاپن، پدرم را درآوردند! کاری کردند که خودم فرار کنم ولی مربی خارجی خیلی شیک و راحت بعد از باخت از کشور می رود.

فارس: تصور می‌کنید تیم ملی با قلعه‌نویی در آسیا موفق شود؟

کار بسیار دشوار است. در جام جهانی تمام تیم‌های آسیایی به جز قطر نتایج درخشانی کسب کردند. ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، عربستان بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. عربستان تیم آرژانتین که قهرمان جهان شد را شکست داد. بنابراین هیچ تیمی درآسیا باج نخواهد داد و راحت شکست نمی‌خورد. تیم ملی متعلق به تمام ایرانیان است و باید موج مثبت به سوی آن بفرستیم و نقاط ضعفش را تبدیل به نقاط قوتش کنیم. تیم ملی مثل یک قالی می‌ماند که باید چهار طرفش را بلند کنیم و همه دست به دست هم بدهیم تا این تیم موفق شود.

فارس: چه توصیه‌ای به قلعه‌نویی دارید؟

به نظرم او باید در تیم ملی جوانگرایی کندالبته این جوانگرایی هم با حوصله و تدریجی باشد تا تیم ملی ضربه نخورد.

فارس: ما هر سه دوره با مربی ایرانی در جام ملت‌ها قهرمان شدیم، قلعه‌نویی می‌تواند برای چهارمین مرتبه ایران را قهرمان کند؟

کار راحتی نیست. همانطور که گفتم حریفان قدرتمندی مثل ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و عربستان را پیش رو داریم اما ناامید هم نیستیم.

فارس: سوم فروردین با روسیه بازی داریم این مسابقه دوستانه را چطور می‌بینید؟

روسیه تیم قدرتمندی است و قلعه‌نویی در این چهار پنج روزی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته کار زیادی نمی‌تواند برای تیم ملی انجام بدهد، بیشتر باید روی مسایل روحی و روانی کار کند. تیم ملی کشورمان تقریبا سه چهار ماه دیر تشکیل شد و سرمربی خود را شناخت.

پایان پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها