رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 610852

درمان سریع نیش حشرات

ساعت24-با گرم شدن هوا در معرض نیش حشرات قرار می‌گیریم؛ در این مطلب، نکاتی برای پیشگیری از وقوع آن را مرورو چند درمان خانگی هم به شما معرفی می‌کنیم.

با گرم شدن هوا، مثل همیشه سروکله حشرات پیدا و دردسرهای گزش دست و پا شروع می‌شود. این که در یک روز پردردسر، درحالی‌کههوا گرم است و جوراب به‌پا دارید رد نیش شب قبل یک حشره روی پای‌تان بسوزد یا جای گزش روی دست بخارد،مشکل بزرگی است. امامی‌شود این دردسرها را مدیریت کرد. اولین راه پیشگیری است و بعد هم درمان‌های خانگی که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

پیشگیری از نیش پشه‌ها

مثل هر مشکل دیگر، برای در امان ماندن از نیش پشه‌ها هم پیشگیری بهتر از درمان است؛ پس تا جایی که امکان دارد، در نزدیکیآب‌های راکد سکونت نکنید. هر چیزی را که احتمال دارد آب در آن جمع شود و راکد بماند، خالی نگه دارید. آب حوض‌های کوچک را یکبار در هفته عوض کنید و زمانی که از استخر کوچک کودکان استفاده نمی شود، آب آن را تخلیه کنید. همچنین باید چمن‌ها و گیاهاننزدیک منزل‌ خود را کوتاه و مرتب نگه دارید. سطل زباله خانه را مرتب خالی کنید و چند روز یک‌بار بشویید. برای پنجره‌هایتان توری نصبکنید تا مانع از ورود پشه‌ها شوید.

درمان‌های خانگی برای نیش پشه‌ها

معمولاً یک واکنش خفیف و محدود در عرض چند روز از بین می‌رود. اما چند درمان خانگی می‌تواند به تسریع این فرایند و کاهشناراحتی ناشی از آن کمک کند.

سیر و پیاز بخورید

سیر و پیاز بخورید و آن‌ها را روی جای نیش هم بمالید. این کار موجب تسکین درد می‌شود.

از گل همیشه بهار استفاده کنید

مالیدن این گل روی جای نیش به سرعت درد و التهاب ناشی از نیش را کاهش و پوست ملتهب را تسکین می‌دهد.

مخلوط جوش شیرین و سرکه

از ترکیب این دو ماده خمیری را تهیه کنید و روی پوست خود قرار دهید.

کمپرس آب سرد

از کمپرس آب سرد روی ناحیه آسیب دیده، مسکن‌های خوراکی، کرم استروئیدی یا پماد بی‌حسی موضعی می‌توانید به منظور تسکینناراحتی استفاده کنید.به منظور درمان ورم ناشی از نیش حشرات یا یک واکنش آلرژیک موضعی جدی‌تر ممکن است به مصرف آنتیهیستامین‌ها یا مسکن‌های خوراکی نیاز داشته باشد.

استفاده از پماد

با مشورت دکتر، می‌توانید از پماد هیدروکورتیزون برای نیش حشرات با مقدار ۵/۰ یا یک درصد استفاده کنید و در صورت دسترسینداشتن، لوسیون کالامین یا خمیر جوش شیرین را چندین بار در روز به محل نیش یا گزش بزنید تا علایم شما برطرف شود. به‌یاد داشتهباشید خاراندن پوست یا ترکیدن تاول ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و ایجاد عفونت شود.

عسل و درمان نیش حشرات

عسل ممکن است خواصی داشته باشد که برای درمان زخم‌ها مفید است. استفاده از عسل قادر است به کاهش التهاب و جلوگیری ازعفونت کمک کند. همانند آلوئه ورا، استفاده از عسل روی پوست هم ممکن است به تسکین ناحیه گزش کمک کند.
بعد از انجام موارد بالا اگر علایم بدتر شد یا بهبود نیافت، بهتر است سریع به پزشک عفونی مراجعه کنید.

علایم را جدی بگیرید

در بیشتر موارد نیش عنکبوت سمی نیست و فقط علایم جزئی مانند قرمز شدن پوست، تورم و درد در محل ایجاد می‌کند. اما نیش برخیاز عنکبوت‌ها یک مشکل اورژانسی واقعی به حساب می‌آید. علایمی مانند سفت شدن قفسه سینه، مشکلات تنفسی، مشکلات بلع یا ورمصورت ممکن است بر اثر حساسیت به نیش عنکبوت ایجاد شود، در چنین مواردی فوری به اورژانس مراجعه کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها