رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 610894

اجرای شیوه‌های جدید تدریس از مهرماه در دانشگاه‌ها

ساعت24-مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم از اجرای شیوه‌های جدید تدریس از مهرماه در دانشگاه‌ها خبر داد.

رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه بحث کیفیت آموزش عالی یک موضوع تک بعدی نیست، گفت: کیفیت آموزش عالی در دو بخش قابل بررسی است، بازه‌های زمانی مختلف، شرایط و استان‌های مختلف این موضوع را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در دوره کرونا به خصوص در آزمون‌های برگزار شده، شاهد افت کیفیت بودیم و در طی مطالعاتی که دفتر برنامه‌ریزی آموزش انجام داد، متوجه شدیم کیفیت آزمون در کنار کیفیت آموزش که به صورت مجازی برگزار می‌شود، قابل قبول نیست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: طبق گزارش‌ها وقتی آزمون برگزار شد تعداد دانشجویان مشروطی کاهش پیدا کرد و وقتی حضوری شد، این تعداد به حالت قبل بازگشت و تاکید ما بر آموزش حضوری در کنار حفظ کیفیت کلاس‌ها است.

* حرکت به سمت آموزش تلفیقی

نقی زاده گفت: باید به سمت آموزش تلفیقی حرکت کنیم، چرا که دنیا به این سمت در حال حرکت است، ولی کیفیت حرکت حائز اهمیت است و بررسی شود که چه دروسی در این ترکیب قرار گیرد. در تصمیم‌های اخیر دوره‌هایی با عنوان سرآمدی آموزش مطرح شده که موضوع اصلی آن توانمندسازی آموزشی است و شیوه‌های جدید تدریس، فناوری‌های آموزشی، محتوا، نحوه انتقال و شیوه‌های جدید می‌آیند که باید در طول عمر کاری استاد محتوا به دانشجویان منتقل شود و امیدواریم از مهرماه با آغاز شروع ترم جدید این طرح را با هدف انتقال محتوا از طریق اعضای هیأت علمی به دانشجویان شاهد باشیم.

پایان پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها