رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611454

هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمیشناسیم

ساعت ۲۴- وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم و بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید داریم زیرا طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است نه همه آن.

dir="RTL" style="text-align:right">به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در حرم امام خمینی (ره) گفت: هیأت حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم و بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید داریم زیرا طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است نه همه آن.وی افزود: ما در ارتباط با موضوع حقابه ایران از هیرمند، گفت وگوهایی با مقامات افغانستان داشته‌ایم و معتقدیم که بر اساس قرارداد ۱۳۵۱ باید در این ارتباط مسیر حقوقی مورد توجه قرار بگیرد.امیرعبداللهیان این را هم اضافه کرد و گفت: ما از محروم کردن زنان و دختران افغانستانی از تحصیل و آموزش ناخرسندیم و این را رفتاری برخلاف تعالیم پیامبر اسلام می‌دانیم.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای هم گفت: برجام خوب یا بد دارای نقاط ضعف یا قوت امروز یک سند بین المللی است که مقابل بوده و مسیر ما در جهت لغو تحریم‌ها است.وزیر امور خارجه ادامه داد: از طریق وزرای خارجه برخی کشورها تلاش‌ها برای جمع بندی متن اولیه در حال انجام است. اما برای حفظ آرامش مردم دائماً اطلاع رسانی نمی‌کنیم. اما پیشرفتهای خوبی حاصل شده است و امیدواریم به نقاط خوبی برسیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها