رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 121090

زخمی شدن سه فرمانده پلیس در تجمع مقابل سفارت عربستان

ساعت 24- معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه اماکن دیپلماتیک و افراد آنها در امنیت کامل هستند گفت:حادثه تعرض به سفارت عربستان،فوران احساسات تعداد محدودی از افراد در اعتراض به اعدام شیخ نمر بود.

حسین ذوالفقاری
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به تجمعات در مقابل سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس، اظهار داشت: در پی انتشار خبر شهادت آیت‌الله شیخ نمر روحانی برجسته عربستان دیروز با ابراز احساسات مردم کشورمان روبرو شدیم و تجمع‌هایی در مقابل سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس صورت گرفت.

وی ادامه داد: تا ساعت ۲۲ دیشب اتفاق خاصی رخ نداد و اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی بود، اما تعداد محدودی از افراد به ساختمان سفارت تعرض کردند و بلافاصله با دخالت پلیس با معترضان برخورد شد و حدود ۴۰ نفر از این افراد بازداشت و تعدادی نیز شناسایی شدند که با حکم مقام قضائی تحت تعقیب قرار دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان داشت: در جریان برخورد به تعرض‌کنندگان به سفارت عربستان در تهران تعدادی از مأموران نیروی انتظامی از جمله سه نفر از فرماندهان این نیرو نیز مجروح شدند.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه نا امنی در کشور وجود ندارد و اماکن دیپلماتیک و کارکنان آنها در امنیت کامل هستند گفت: تعرض به این‌گونه اماکن از موضع رسمی کاملاً رد است و این‌گونه اقدامات مورد تأیید مقامات کشور نبوده و نیست و قاطعانه با هرگونه تعرض به سفارتخانه‌های خارجی در تهران برخورد خواهد شد.

ذوالفقاری با اعلام پیگیری این موضوع در شورای امنیت کشور و صدور دستورات لازم از سوی دادستان کل کشور برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث تصریح کرد: مردم نباید متعرض مکان‌های دیپلماتیک شوند.

وی در پایان گفت: استانداری تهران برای تجمع عصر امروز معترضان نسبت به شهادت شیخ نمر در میدان فلسطین تهران هماهنگی لازم را به عمل‌آورده است.

منبع: مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها