رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 218842

علاءالدین بروجردی: مقابله به مثل ایران در برابر نقض احتمالی برجام

ساعت 24- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درصورت تمدید تحریم‌ها و نقض برجام ازجانب آمریکا، تولید و غنی‌سازی اورانیوم را به 190 هزار سو افزایش می‌دهیم.

بروجردی
علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، افزود: این اقدام مقابله به مثل در راستای مصوبه و قانون مجلس شورای اسلامی اجرا خواهد شد. ما در حال حاضر در حال بررسی وضعیت این عهدشکنی از جانب آمریکا هستیم.

وی یادآور شد: البته سیاست دولت، شورای عالی امنیت ملی و هیأت نظارت بر اجرای برجام براساس آنچه مصوب شده از زبان آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور اعلام شده است.

بروجردی همچنین موضوع هسته‌ای کشور را یک موضوع ملی خواند که تمام بخش‌ها از جمله دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی بر آن وحدت نظر دارند و گفت: آمریکا تنها یکی از کشورهای مذاکره‌کننده و امضاکننده برجام است و تا آنجا که ما اطلاع داریم اروپایی‌ها مخالف نقض برجام هستند و طبیعتاً نظر روسیه و چین به اقدامات آمریکا مثبت نخواهد بود.

وی افزود: بنابراین ما حتما نباید آغازگر عدم اجرای برجام باشیم. هر اتفاقی که در این عرصه در جهت نقض برجام صورت پذیرد بدون تردید صورتحساب آن به نام آمریکایی‌ها نوشته شده است و آنها نمی‌توانند این هنجارشکنی را که شورای امنیت پشتوانه آن است به حساب ایران بنویسند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین یادآور شد: بنابراین آمریکایی‌ها باید عواقب عدم اجرای برجام را بپذیرند و ما هم تصمیمات خودمان را با توجه به قانون مجلس خواهیم گرفت و آمادگی کامل را برای اقدامات لازم داریم.

بروجردی همچنین تمدید تحریم‌ها علیه ایران را با توجه به اتمام زمان تحریم‌ها نقض صریح برجام دانست و گفت: آنچه فعلا وجود دارد مربوط به قانون آیسا است که در حال حاضر به دستور رئیس‌جمهور آمریکا غیرفعال است و با توجه به اینکه به زودی ترامپ قدرت را در آمریکا به دست خواهد گرفت، آنها سیاست‌های فعلی اوباما را درمورد غیرفعال کردن این قانون دنبال نخواهند کرد.

وی افزود: در نقطه مقابل براساس قانون مجلس شورای اسلامی نیز دولت مکلف شده است اقدامات لازم را در جهت منافع جمهوری اسلامی ایران در عدم اجرای برجام به‌کار گیرد. ما در مجلس شورای اسلامی معتقدیم تمدید تحریم‌ها خروج از تعهد آمریکا و نقض برجام است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها