رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 221517

امام‌جمعه شیراز: کنار آمدن با آمریکا بدتر از شرب خمر، بیعفتی و قمار است

ساعت 24- امام جمعه شیراز گفت: کنار آمدن با آمریکا و انگلیس و آن‌ها را یار خود معرفی کردن و به‌عنوان این‌که می‌توانند گره‌گشای زندگی ما باشند و دل بستن به آن‌ها گناهی است که از تهمت، شرب خمر، بی‌عفتی و قمار و غیره نیز بدتر است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم، اظهار داشت: جوامع اسلامی در 300 سال اخیر با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودند که عامل اصلی این مشکلات تفرقه و اختلاف‌افکنی است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شود گفت: تنها در سایه وحدت، همدلی و کنار گذاشتن اختلافات است که امت واحد اسلامی تشکیل می‌شود و می‌تواند از مسلمانان در برابر دشمنی‌ها مراقبت کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دردهای دنیای اسلام ناشی از اختلاف است افزود: امروز در شهر شیراز وحدت حاکم است و همدلی بین مردم و علما به وجود آمده است اما برخی سعی دارند که به اختلافات دامن بزنند. مردم فهیم شیراز نباید اجازه دهند که این عده به مقاصد خود دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به 20 آذرماه سالگرد شهید دستغیب خاطرنشان کرد: شهید دستغیب از مفاخر شهر شیراز و استان فارس است که باید یاد و نامش همیشه باقی بماند و به همین دلیل بارها به مسئولان وقت تذکر دادم که محل شهادت این عالم ربانی به عنوان یادبود حفظ شود.

وی با انتقاد از اینکه مفاخر و علمای شهر شیراز در گرد و غبار تاریخ گم می‌شوند، تصریح کرد: باید به دور از سیاسی‌کاری و جناح‌بندی یاد و نام مفاخر شهر را حفظ کرد چراکه این افراد سرمایه‌های معنوی استان فارس به حساب می‌آیند.

ایمانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید دستغیب بیان کرد: این معلم اخلاق در عاشورا متولد شد و به همین مناسبت نام او را عبدالحسین گذاشتند و در پایان عمر نیز با اقتدا به ارباب خود در مسیر نماز جمعه به شهادت رسید و بدنش تکه تکه شد.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش و اهمیت نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد اظهار داشت: هیچ مسئله‌ای در دین به اندازه نماز اهمیت ندارد و اگر فرهنگ نماز در جامعه حاکم شود بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: کنار آمدن با آمریکا و انگلیس و آن‌ها را یار خود معرفی کردن و به‌عنوان این‌که می‌توانند گره‌گشای زندگی ما باشند و دل بستن به آن‌ها گناهی است که از تهمت، شرب خمر، بی‌عفتی و قمار و غیره نیز بدتر است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها