رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 234785

جابری انصاری: برنامه‌ریزی برای آغاز به کار کمیته سه‌جانبه درباره سوریه یک تا دو هفته طول میکشد/سطح مشارکت ایران در نشست ژنو هنوز مشخص نیست

ساعت24-معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران اعلام کرد که نهایی کردن تمامی جنبه‌های سازمانی آغاز به کار کمیته سه جانبه مربوط به سوریه، یک تا دو هفته به طول می‌انجامد.

جابری-انصاری-1.jpg
laquo;حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه (امروز) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد که اولین نشست کارشناسان روسیه، ایران و ترکیه در خصوص مکانیسم نظارت بر آتش‌بس سوریه در آستانه برگزار شد و نشست بعدی ظرف یک یا دو هفته آینده برگزار می‌شود.

وی در اینباره گفت: «اولین نشست نمایندگان سه کشور در حین کنفرانس آستانه برگزار شد. هیأت‌های سه کشور به توافق رسیدند که این فرایند را در این نشست تکمیل کنند و نهایی کردن تمامی جنبه‌های سازمانی آغاز به کار این کمیته سه‌جانبه، یک تا دو هفته به طول می‌انجامد».

وی ادامه داد، در عین حال، تاریخ دقیقی درباره نشست‌های بعدی درباره سوریه برنامه‌ریزیث نشده است اما به طور قطع این نشست‌ها برگزار خواهد شد.

جابری انصاری ادامه داد: «ما در حال حاضر در مرحله نهایی یک مسیر سیاسی جدید و همان مسیر آستانه هستیم. نشست اول برگزار شد و به طور قطع نشست‌های بعدی در آینده برگزار خواهد شد. تاریخ بعدی نشست و محل برگزاری این نشست هنوز مشخص نشده است که قرار است در آستانه باشد یا خیر. اما به طور قطع، مسیر جدید آستانه با هدف ادامه جستجو برای یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، آغاز شده است».

وی ادامه داد که ایران قصد دارد در نشست آتی ژنو درباره سوریه شرکت کند اما هنوز در خصوص سطح مشارکت تصمیمی اتخاذ نشده است.

جابری انصاری در اینباره گفت: «ما هنوز تصمیمی درباره سطح مشارکت (در نشست ژنو) اتخاذ نکردیم اما به طور قطع در تمامی مسیرهای بین‌المللی و دیگر مسیرهایی که مکمل آن است، شرکت می‌کنیم و همچنان به کمک به مردم سوریه و پایان این رنج کنونی ادامه می‌دهیم».

معاون عربی آفریقای وزارت خارجه ایران تأکید کرد: «ما مسیر آستانه یا چارچوب سه‌جانبه ایران-ترکیه-روسیه را جایگزینی برای مسیرهای دیگر یا مذاکرات ژنو یا هرکجای دیگر جهان نمی‌دانیم. ما سه کشور در تلاش هستیم که مسیر کنونی را کامل کنیم و از مزایا و فرصت‌های خاص خود برای کمک به مردم سوریه استفاده کنیم و به این رنج پایان دهیم».

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها