رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 235347

پیش‌بینی قیمت طلا در بازار جهانی

ساعت24-سرمایه گذاران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نسبت به دورنمای قیمت طلا در هفته جاری بدبین بودند در حالیکه کارشناسان وال استریت نظر یکسانی نداشتند.

*/89649
نتاج این نظرسنجی تغییر دیدگاه هر دو گروه پس از سه هفته متوالی خوش بینی به رشد قیمت طلا را نشان می دهد.

در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، ۲۱ تحلیلگر و معامله‌گر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر یا ۳۳ درصد افزایش قیمت طلا و هشت نفر یا ۳۸ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند در حالیکه شش نفر یا ۲۹ درصد هم نسبت به جهت حرکت طلا نظری نداشتند.

در این بین، ۹۳۴ سرمایه گذار در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۳۵۸ نفر یا ۳۸ درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند در حالیکه ۴۵۶ نفر یا ۴۹ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و ۱۲۰ نفر یا ۱۳ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته ۷۸ درصد از کارشناسان وال استریت و ۶۴ درصد از سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند و برای نخستین بار در سال میلادی جاری پیش بینی نادرستی داشتند. از اواسط ماه مه به این سو کارشناسان وال استریت در نظرسنجیهای هفتگی، ۲۳ بار حرکت قیمت طلا را بدرستی پیش بینی کردند و ۱۲ بار اشتباه داشتند که درصد پیش بینی درست آنها را به ۶۶ درصد می‌رساند در حالیکه سرمایه گذاران ۲۲ پیش بینی درست در برابر ۱۳ پیش بینی اشتباه داشتند که درصد درستی پیش بینی آنها را به ۶۳ درصد می‌رساند.

طلا روز جمعه برای چهارمین روز متوالی کاهش قیمت پیدا کرد و با نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته روبرو شد. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۱.۴۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۱۸۸.۴۰ دلار بسته شد و برای کل هفته بیش از یک درصد کاهش داشت. این فلز ارزشمند بدنبال قوی شدن ارزش دلار و صعود بازارهای سهام آمریکا روز چهار شنبه ۱۳ دلار و روز پنج شنبه ۸ دلار ریزش کرد و از رکورد ۱۲۱۵.۶۰ دلار معاملات روز دوشنبه فاصله بیشتری گرفت.

به گفته آدریان دی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان، ابهام پیرامون دولت جدید آمریکا ممکن است اندکی از طلا حمایت کند.

ریچارد بیکر، دبیر اورکا مایر ریپورت معتقد است طلا پس از هفته بدی که پشت سرگذاشت، بهبود خواهد یافت. در یک شرایط معمولی انتظار می رود روند نزولی این فلز ادامه پیدا کند اما با توجه به ابهامی که پیرامون دولت جدید آمریکا وجود دارد و افزایش تنشهای تجاری این کشور با مکزیک و آشفتگی ژئوپلیتیکی ممکن است از قیمت طلا حمایت کند. از سوی دیگر با غیبت معامله گران چینی که به مدت یک هفته در تعطیلات سال نوی چین خواهند بود، انتظار می رود نوسان تشدید شود.

اما کسانی که کاهش قیمت طلا را پیش بینی می کند، به صعود بیشتر ارزش دلار و عدم حضور خریداران چینی اشاره می کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها