رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 236099

آیت‌الله مکارم شیرازی فیلترینگ را بی فایده خواند

ساعت24-یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: فیلتر کردن راه اساسی برخورد با فضای مجازی نیست زیرا می‌توان آن را دور زد.

آيت الله مکارم شيرازی
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: فیلتر کردن راه اساسی برخورد با فضای مجازی نیست زیرا می‌توان آن را دور زد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار اعضا کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کمیسیون آموزش یک کمیسیون بنیادی است زیرا شخصیت فرزندان و جوانان کشور از دوران مدرسه تا دانشگاه را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نظارت و برنامه‌ریزی این کمیسیون می‌تواند در سرنوشت آینده نسل کشور تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: اسلامیت و جمهوریت دو رکن نظام هستند و باید تلاش‌های این کمیسیون در راستای تقویت این دو رکن باشد.

لزوم چاره اندیشی برای فضای مجازی

این مفسر قرآن کریم در ادامه با اشاره به اینکه وجود زمینه‌های گناه و فساد برای سنین مختلف جامعه خطر بزرگی است، گفت: متولیان فرهنگی، دولت و دستگاه قضایی در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید با درک شرایط موجود در این زمینه چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان معتقدند اگر جمهوریت و اسلامیت را تخریب کنند کل نظام را تخریب کرده‌اند، به مسئله فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی امروز غوغا می‌کند و ۹۵ درصد محتوای این فضا مفاسد اخلاقی است.

دشمن جوانان را نشانه گرفته است

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: برخی در فضای مجازی در راستای زدودن اسلامیت نظام فعالیت می‌کنند و کمیسیون آموزش مجلس باید برای فضای مجازی کشور راهکار اساسی اتخاذ کند زیرا محور اساس این فعالیت‌ها جوانان هستند و دشمن هم جوانان را نشانه گرفته است.

وی با تأکید بر این مطلب که فیلتر کردن راهکار اساسی نیست، ابراز کرد: چون می‌توان فیلتر کردن را دور زد و بهترین راه این است که با راه‌اندازی شبکه ملی و تقویت دسترسی به آن مردم اطلاعات خود را از این شبکه دریافت کنند.

فضای مجازی عامل بسیاری از طلاق‌ها

استاد برجسته حوزه در ادامه طلاق را یکی از آسیب‌های جدی کشور عنوان کرد و گفت: مهمترین علت وقوع این اتفاق شبکه‌های مجازی هستند و بسیار جای تأسف دارد که برخی از افراد از طریق همین شبکه‌ها جشن طلاق هم می‌گیرند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها