رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 236797

آملی لاریجانی در جمع خبرنگاران:

رسیدگی به حجم بالای پرونده‌های قضایی قابل قبول بوده است

ساعت24-رییس دستگاه قضا تاکید کرد: قوه قضاییه مسیر پرتکاملی داشته و امروز مفتخریم که در چارچوب قوانین اسلامی حرکت می‌کنیم و رسیدگی به حجم بالای پرونده‌ها با تلاش قضات شریف این دستگاه در حد قابل قبولی بوده است.

آملی لاریجانی
آیت الله آملی لاریجانی با حضور در حرم امام پس از تجدید بیعت با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: قبل از هرچیز ایام دهه فجر را گرامی می‌داریم و سالروز پیروزی انقلاب را تبریک می‌گوییم. به ارواح طیبه شهدا و روح بلند امام سلام می‌فرستیم.

او افزود: ما می‌دانیم انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود که با رهبری امام در سی و هشت سال پیش در این سرزمین با مجاهدت پدید آمد. انقلابی که در شرق و غرب عالم بدیلی نداشت و شاخصه مهم آن مردم‌سالاری و اسلامیت نظام است.

رییس دستگاه قضا تاکید کرد: در چارچوب این نظام خاص که هم مردم‌سالاری و هم دیانت را مورد توجه قرار داده است، نظامی تشکیل می‌شود که منادی آزادی است. برای قوه قضاییه این نظام وظایف خطیری را ترتیب داده است؛ از جمله گسترش عدالت و اجرای حقوق عامه و رسیدگی به دعاوی مظلومان، رسیدگی به مجازات مجرمان. لذا قوه قضاییه بر حسب آنچه در قانون مطرح شده و آنچه امام راحل تعریف کرده وظایف مهمی دارد. خصوصا در مساله گسترش و توسعه عدالت و تعقیب مجرمان و برخورد قاطع با مفسدان و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی که در چارچوب قانون اساسی بسیار مهم است، وظایف مهمی برای این قوه وجود دارد.

آملی لاریجانی تاکید کرد: ما اینجا در جمع مسئولان قضایی با امام راحل تجدید میثاق می‌کنیم و می‌دانیم رسیدن به قله نهایی نیاز به ایثار همه مسئولان و همه کسانی دارند که می‌توانند همدلی داشته باشند. ما مسئولان قوه قضاییه آنچه در توان داریم برای فعلیت این اهداف به میدان آوردیم به خصوص در برخورد با مفسدان اقتصادی برای کسانی که به نحو صحیح می‌خواهند سازندگی کنند و برای تامین آزادی‌های مشروع و قانون اساسی و حقوق عامه و گسترش عدالت و رسیدگی به دعاوی و تظلم‌خواهی مراجعین به دادگستری ما محدودیت‌هایی داریم اما تلاش و جدیت همه مسئولان قوه این است که در همین چارچوب و در حد مقدورات این آرمان‌های بلند را ایفا کنیم.

او تاکید کرد: قوه قضاییه مسیر پرتکاملی داشته و امروز مفتخریم که در چارچوب قوانین اسلامی حرکت می‌کنیم و رسیدگی به حجم بالای پرونده‌ها با تلاش قضات شریف این دستگاه در حد قابل قبولی بوده است. ما با امام راحل تجدید میثاق می‌کنیم تا رضایت مردم و اهداف انقلاب را تامین کنیم. در این مسیر ارشادهای اسلامی مقام معظم رهبری کارگشا بوده است. ما از حمایت‌های مردمی هم تشکر می‌کنیم و امیدواریم خدا به ما توفیق بدهد. در پایان از یادگار حضرت امام حضرت حجت‌الاسلام خمینی که وقت خود را به این جمع اختصاص داده‌اند تشکر می‌کنیم.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها