رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 243193

حضور همزمان مدیر اقتصادی صندوق بازنشستگی در هیات مدیره ۲ شرکت

سایت صنعتویس نوشت:با وجود آنکه مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه عضویت افراد در هیت مدیره بیش از یک شرکت را تصویب کرد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با صدور بخشنامه ای در تیرماه اعلام کرده که در هیچ یک از زیر مجموعه های این وزارتخانه فردی حق ندارد همزمان عضو هیات مدیره بیش از یک شرکت باشد اما بررسی ها نشان می دهد با گذشت 8 ماه از ابلاغ این بخشنامه ، یکی از مدیران ارشد اقتصادی صندوق بازنشستگی همچنان به طور همزمان عضو هیات مدیره 2 شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی است.

h2>
حضور همزمان مدیر اقتصادی صندوق بازنشستگی در هیات مدیره ۲ شرکت

علیرضا برادران در حالی مدیرعامل و عضو هیت مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی است که در شرکت پتروشیمی جم نیز عضو و رییس هیت مدیره است.
این در حالی است که بعد از ابلاغ بخشنامه وزیر کار حضور همزمان وی در 2 شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی در این ۸ماه غیرقانونی است.

حضور همزمان مدیر اقتصادی صندوق بازنشستگی در هیات مدیره ۲ شرکت

چنانچه مصوبه اخیر مجلس دایر بر ممنوعیت عضویت افراد در هیات مدیره بیش از یک شرکت ملاک عمل قرار گیرد، به طور قطع حضور "برادران" در هیات مدیره همزمان دو شرکت، یک تخلف آشکار بوده که تااکنون، علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به مقابله با آن چشم پوشی کرده است.
بر طبق تبصره 2 اصلاحی ماده واحده طرح اصلاح قسمتی از قانون تجارت که اردیبهشت ماه امسال به تصویب مجلس رسید :"هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها