رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 245045

تنها راه مقابله با ریزگردهای خوزستان توقف طرح‌های انتقال آب است

ساعت 24-نماینده شوش، نهال‌کاری و مالچ‌پاشی را یک راهکار موقتی در مهار پدیده ریزگردها دانست و گفت: علاج و درمان اساسی این پدیده در خوزستان، رهاسازی حق آبه‌های زیست محیطی در تالاب‌های خشک شده، توقف طرح‌های انتقال آب و جلوگیری از سدسازی‌های غیرکارشناسانه است.

سیدراضی نوری با تقدیر از اقدام دولت جهت آغاز نهال‌کاری در خوزستان به منظور مهار پدیده ریزگردها اظهار کرد:‌ مالچ پاشی یا نهال کاری تاثیر مهمی در مهار کانون‌های گرد و غبار دارد اما نهال کاری و مالچ‌پاشی تنها راهکاری موقت برای مهار پدیده ریزگردها هستند.

وی تصریح کرد:‌ حتی دولت هم می‌داند که علاج اصلی معضل ریزگردها در خوزستان رعایت حق آبه‌های زیست محیطی تالاب‌ها و توقف طرح‌های انتقال آب است. در این صورت دیگر شاهد پدیده ریزگردها در خوزستان نخواهیم بود.

نماینده شوش در خانه ملت افزود:‌ منشاء پدیده ریزگردها در خوزستان و حتی در عراق به سدسازی‌های غیرکارشناسانه و عدم تامین حق آبه‌های زیست محیطی بر می‌گردد. از دولت و وزیر جهاد کشاورزی که طرح نهالکاری را در خوزستان شروع کردند تشکر می‌کنیم اما درمان اساسی و اصلی جلوگیری از سدسازی‌های غیر کارشناسانه،‌ رهاسازی آب به مجموع تالاب های خشک شده و توقف طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون است.

نوری با انتقاد از اجرای طرح‌های انتقال آب غیرکارشناسانه بیان کرد: هیچ مشکلی با انتقال آب جهت مصارف شرب نداریم اما مشکل این است که به اسم مصارف شرب، آب را برای مصارف صنعتی و کشاورزی انتقال می‌دهند. اگر واقعا قصد انتقال آب تنها جهت مصارف شرب دارند، اجازه دهند کارشناسان ما بر این طرح‌ها نظارت کنند.

وی با اشاره به اظهارات رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر اینکه هیچ مجوز جدیدی به طرح‌های انتقال آب در دولت یازدهم داده نشد، گفت: هیچگاه نگفتیم دولت مجوز طرح جدیدی را صادر کرده اما چرا دولت این طرح‌های نادرست انتقال آب که بدون پیوست زیست محیطی انجام می‌شوند را متوقف نمی‌کند؟ این خلاف قوانین است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها