رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 250632

پناهیان: کسانی که میخواستند انتخابات را زیر سوال ببرند برای شرکت در انتخابات التماس میکنند

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: کسانی که می‌خواستند انتخابات را زیر سوال ببرند برای شرکت در انتخابات التماس می ‌کنند.

پناهیان
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با موضوع مزایا و معایب دموکراسی گفت: عده‌ای بالاترین جنایت‌ را انجام دادند تا انتخابات در کشور ما بی حرمت شود اما تکان نخورد و امروز هم کسانی که می‌خواستند انتخابات را زیر سوال ببرند التماس می‌کنند که در انتخابات شرکت کنند و اینها ناشی از هوشیاری مردم است.

وی افزود: اگر به همین زودی‌ها خبر ظهور حضرت مهدی (عج) را بشنویم من این امر را طبیعی می‌دانم و این به خاطر روشن بینی مردم است که لایق حضور حضرت مهدی هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشور جلوی معایب دموکراسی را گرفته است» گفت: ما با ساختارهای قانونی و قید اسلامی بودن مردم سالاری ضررهای دموکراسی را خنثی کرده‌ایم. در دموکراسی ظالمان پشت پرده می‌روند و معلوم نیست که چه کسی ظلم می‌کند و یا بین مسئولانی که به شیوه دموکراتیک انتخاب شده‌اند نفوذ می‌کنند در واقع مظالم پشت پرده اتفاق می‌افتد.

پناهیان با بیان اینکه «جوامع غربی دچار دیکتاتوری پنهان هستند» اظهار کرد: آنها حداقل صد سال تجربه دموکراسی را دارند اما چرا در این صد سال دائما صهیونیست‌ها حاکم بودند. و چرا به هر کس رای می‌دهند بازی به نفع کارتل‌ها و تراست‌های بزرگ‌ است؟ به نظر می‌رسد که دموکراسی در غرب یک دیکتاتوری با دوام است این در حالی است که در کشور ما نقش ولایت در کنترل حرکت جامعه به سمت مردم‌سالاری حقیقی نقش اساسی است و برخی ساختارها معایب دموکراسی را پوشش می‌دهد. ما باید آسیب دموکراسی را کمرنگ کنیم البته قوانین تا حدی جلوی آن را می‌گیرند اما از آن به بعد به عهده مردم است.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران یادآورد شد: وقتی روزنامه‌ای به تحریف و تحریک افکار عمومی می‌پردازد کدام دادگاه جلوی آن را می‌گیرد متاسفانه این امر حرفه‌ روزنامه‌نگاری محسوب می‌شود در حالی که روزنامه‌نگاران باید خود را از این آلودگی اخلاقی شدید مبرا کنند. متاسفانه قوانین هم نمی‌توانند جلوی این حد از خباثت‌ها را بگیرند و این مردم هستند که نباید فریب این روش‌ها را بخورند.

وی با بیان اینکه «سیاست‌مداران ما از ادب و اخلاق سیاسی در حد مطلوب برخوردار نیستند» گفت: جای تاسف است که بخواهیم در جریان مناظره‌ها تصمیم بگیریم که به چه کسی رای دهیم یعنی بعضی‌ها با بازی مظلوم نمایی و افشاگری می‌توانند رای بیاورند که هر دوی اینها غلط است.

پناهیان اظهار کرد: برخی پیچیدگی‌های عرصه سیاست به گونه‌ای است که صدا و سیما می‌تواند درباره‌ آنها اقدام موثری داشته باشد مثلا اینکه قراردادی که امروز بسته می‌شود و تا 20 سال بعد اسیر آن هستیم و هر دولتی بیاید نمی‌تواند آن را تغییر دهد چه پدری از مردم در می‌آورد و یا برخی از سیاست‌های مصوب در دولت و مجلس که موجب کند شدن حرکت جامعه می‌شوند. مهم‌ترین آسیب دموکراسی با هوشیاری مردم از بین می‌رود و در این راستا صدا و سیما باید به کمک مردم بیاید.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی از انتقادات به صدا و سیما گفت: متاسفانه جو سازی علیه صدا و سیما زیاد شده و ظاهرا حرف زدن علیه آن رای‌آور شده است. صدا و سیما اگر مقهور نشود باید به میدان بیاید و جلوی جو سازی‌ها را بگیرد.

وی در پایان اضافه کرد:‌ بعد از دولت سازندگی دولت بعدی می‌توانست راه آن را ادامه دهد، اما مردمی را که می‌خواستند اوضاع تغییر کند از لولوی دیگری ترساندند که به دولت اصلاحات رای بدهند. 10 روز بعد دیدند همان شد. در واقع برای تغییر تبلیغ کردند اما بعد همان دولت را ادامه دادند. اینها فریب هایی‌ است که در جامعه ما اتفاق افتاده است.

ایسنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها