رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 254602

رئیس جمهوری عسلویه را به مقصد تهران ترک کرد

ساعت 24- حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری که صبح روز یکشنبه برای بهره برداری رسمی از 6 فاز پارس جنوبی و چهار طرح پتروشیمی به استان بوشهر سفر کرده بود دقایقی پیش با بدرقه رسمی مسوولان این استان فرودگاه بین المللی خلیج فارس را به مقصد تهران ترک کرد.

روحانی
style="text-align:justify">در سفر یک روزه رئیس جمهوری به پایتخت انرژی کشور علاوه بر افتتاح چهار طرح پتروشیمی، فازهای 17، 18، 19، 20و21 و طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در مجموع با 20 میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی به 540 میلیون مترمکعب در روز رسید و با کشور قطر برابر شد.
چهار طرح جدید صنعت پتروشیمی ایران عصر روز یکشبنه با حضور رئیس جمهوری در منطقه ویژه پارس 2 (پارس کنگان) به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.
این چهار طرح شامل پتروشیمی تخت جمشید پارس، فاز2 پتروشیمی کاویان، واحد منو اتیلن گلایکول (ام ای جی) پتروشیمی مروارید و پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب است.
ظرفیت این طرح های پتروشیمی سالانه یک میلیون و 859هزار تن به ارزش افزوده یک میلیارد و 525 میلیون دلار محصولات پتروشیمی و پلیمری است.
در سفر یک روزه رئیس جمهوری به عسلویه و کنگان محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی کردند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها