رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 255819

گوگل درصدد ایجاد راهی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات به‌صورت پیش‌فرض

بر اساس گزارش‌ وال‌استریت ژورنال، گوگل درصدد ایجاد راهی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات به‌صورت پیش‌فرض در مرورگر کروم است. به نظر می‌رسد مسدودکننده‌ی آگهی را باید بخشی از امکانات داخلی نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم گوگل بدانیم. آخرین آمار ارائه‌شده توسط Digital Analytics Program که  مربوط به ژانویه سال جاری است، نشان می‌دهد که گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر مورد استفاده در ایالات متحده‌ی آمریکا است.

به قطع یقین اضافه شدن یک مسدودکننده‌ی داخلی به مرورگر کروم تأثیر زیادی بر صنعت تبلیغات دیجیتال و کسب‌وکارهای مبتنی بر تبلیغات خواهد داشت. این سیاست می‌تواند گوگل را هدف انتقادات تیز و تندی قرار دهد؛ چراکه این کمپانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های نمایش تبلیغات، خود را در لیست سفید مسدودکننده‌ی تبلیغاتش قرار خواهد داد، حال آنکه سایر بنگاه‌ها در لیست سیاه قرار می‌گیرند و تبلیغات آن‌ها نمایش داده نخواهد شد.

بر اساس آمار ارائه‌شده توسط eMarketer، نزدیک به ۲۵ درصد کاربران آمریکایی از افزونه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات در سال ۲۰۱۶ استفاده کرده‌اند. انتظار می‌رود این آمار در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۳۰ درصد برسد.

شنیده‌ها نشان از این دارند که مسدودکننده‌ی تبلیغات گوگل به‌صورت پیش‌فرض برای کاربران فعال خواهد بود و از نمایش تبلیغاتی جلوگیری خواهد کرد که بنا بر سیاست‌های گوگل، مناسب نیستند. بر این اساس به نظر می‌رسد تمام تبلیغاتی که دارای محتوای ویدیویی هستند یا صدا دارند و به‌صورت خودکار اقدام به نمایش کنند به همراه تمام تبلیغاتی که پیش از دسترسی به صفحه‌ی وب برای کاربر نمایش داده شوند، به‌صورت پیش‌فرض مسدود خواهند شد.

اقدام گوگل می‌تواند بر درآمد چندین میلیارد دلاری تبلیغاتی این کمپانی تأثیر منفی بگذارد، اما از سویی دیگر می‌توان آن را یک حرکت استراتژیک از سوی گوگل خواند؛ چراکه کاربران رفته‌رفته به سراغ افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات می‌روند که با این حرکت، گوگل می‌تواند با ارائه‌ی سرویس خود کنترل بیشتری بر کاربران داشته باشد. در حال حاضر مرورگرهایی نظیر اپرا به‌صورت پیش‌فرض از وجود مسدودکننده‌ی تبلیغات بهره می‌برند.

گوگل در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال پاسخی نداده و اعلام کرده است که این کمپانی در قبال شایعات سکوت اختیار می‌کند. گوگل به این نکته تأکید کرده که به همراه مؤسسات دیگر در پی بهبود وضعیت و استاندارد نمایش تبلیغات است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها