رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 257273

ابراز تاسف مرکل از لغو دیدار نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

ساعت 24- صدر اعظم آلمان از لغو دیدار نخست وزیر اسرائیل با وزیر خارجه این کشور ابراز تاسف کرده است.

مرکل
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز چهارشنبه تاکید کرد که این مایه تاسف است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حاضر به دیدار و گفتگو با زیگمار گابریل وزیر خارحه آلمان نشده است.

پس از آنکه گابریل با گروه های حقوق بشری مخالف رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد، نتانیاهو نیز تهدید قبلی خود را عملی کرد و حاضر به ملاقات با وزیر خارجه آلمان نشده است.

سخنگوی مرکل گفت: مذاکرات با سازمان های غیر دولتی یک مساله عادی و رایج در جریان سفرهای خارجی به شمار می رود و نباید موجب تنش و اختلاف بین متحدان شود.

وی افزود: صدر اعظم آلمان بر این باور است که عدم برگزاری نشست و دیدار بین گابریل و نتانیاهو مایه تاسف بوده است. این نباید برای بازدیدکنندگان خارجی دردسرساز شود که بخواهند با نمایندگان جامعه مدنی منتقد یک دولت، دیدار و گفتگو داشنه باشند.

گابریل نیز پیش از این در سخنانی تاکید کرد: تصور کنید اگر نخست وزیر اسرائیل به آلمان بیاید و بخواهد با افرادی که منتقد دولت هستند، دیدار و گفتگو کند و ما بگوییم چنین کاری ممکن نیست... این اصلا قابل تصور نیست.

رسانه های خبری صهیونیستی اعلام کرده اند که گابریل با دو گروه حقوق بشری چپگرا موسوم به "بتسلیم" و "شکستن سکوت" دیدار کرده است، این دو گروه از مخالفان جدی سیاست های اشغالگرانه رژیم تل آویو هستند.

آلمان در ماه مارس نشست سالیانه رهبران دو کشور را که قرار بود در ماه می برگزار شود، لغو کرده است. ناامیدی فزاینده برلین نسبت به فعالیت های روزافزون شهرک سازی اسرائیل درکرانه باختری رود اردن عامل اصلی این تصمیم عنوان شده است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها