رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264993

ذوالقدر: بعید نیست دولت روحانی در روزهای آینده برجام موشکی را مطرح کند

ساعت 24- رئیس ستاد جبهه مردمی با تاکید بر اینکه برجام فقط محدود در مسئله هسته‌ای نبود، گفت: با توجه به تحرکات منطقه‌ای آمریکا بعید نیست در روزهای آتی دولت روحانی مسئله برجام منطقه‌ای را مطرح کند.

محمدباقر ذوالقدر رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گردهمایی اعضای جبهه مردمی با بیان اینکه جبهه مردمی برای انتخابات نبود، بلکه اولین اقدام آن برای شروع کار ورود به انتخابات بود، اظهار داشت: جبهه مردمی برای اهداف بزرگ‌تری شکل گرفت و به همین منظور پس از ایستگاه اولش که انتخابات بود،‌ مسیر خود را ادامه خواهد داد.

وی افزود: تشکل جبهه مردمی نیروهای انقلاب که متشکل از همه نیروهای دلسوز انقلاب اسلامی است، در این مقطع زمانی بهترین گامی بود که برای پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن برداشته شد.

ذوالقدر با اشاره به دو رویکرد حاکم بر اداره کشور پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: یک نگرش مبتنی بر ولایت فقیه و متجلی در امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است و در مقابل آن نگرش دیگری وجود دارد که این ارزش‌ها را برنمی‌تابد و شاید بتوان تعبیر غرب‌گرا را برای آن انتخاب کرد.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برخی شاخصه‌های دو رویکرد متناقض حاکم بر اداره کشور در سال‌های پس از انقلاب، خاطرنشان کرد: اولین شاخصه نگاه به اسلام و نگاه رویکرد اول به اسلام، همان چیزی است که امام راحل(ره) از آن به عنوان اسلام ناب محمدی(ص) خطاب می‌کنند و درمقابل آن جریانی است که اسلام را به عنوان امری نسبی تلقی می‌کند که در تعابیری چون اسلام رحمانی و تعابیری از این دست، متجلی است.

وی ادامه داد: رویکرد اول انقلاب را حقیقتی زنده می‌داند، ولی رویکرد دوم قائل به پایان انقلاب است و می‌گوید انقلاب با تشکیل نظام جمهوری اسلامی پایان یافته است.

ذوالقدر در همین زمینه اظهار کرد: رویکرد اول معتقد به ولایت مطلقه فقیه است، ولی رویکرد دوم ولایت فقیه را تا امری حداقلی تخفیف می‌دهد و در بهترین شرایط می‌گوید ولایت فقیه در حد نظارت است و حق دخالت در امور حکومتی را ندارد.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم با شعار اعتدال و رویکرد غرب‌گرا روی کار آمد، تصریح کرد: جریان اصلاحات خود را با چهره روحانی بازسازی کرد و به وسیله آن روی کار آمد، کمااینکه به تعبیری که خود نیروهای اصلاح‌طلب به کار می‌برند، روحانی را رحم اجاره‌ای اصلاحات تلقی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم فکر می‌کرد شاید سازش با غرب و رابطه با کدخدا می‌تواند مشکلات را حل کند، افزود: به همین دلیل به سمت برجام رفت، ولی برجام فقط محدود در مسئله هسته‌ای نبود و مجموعه‌ای از برجام‌های دیگر را نیز شامل می‌شد.

ذوالقدر در همین راستا ادامه داد: اولین برجام، برجام هسته‌ای بود و قرار بود این برجام‌ها کشور گام به گام به دامان غرب ببرد تا به‌تدریج خودمان را با هنجارهای آنها تطبیق دهیم و فرایند نرمالیزاسیون شکل گیرد.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرار بود برجام دوم توان موشکی ایران را کنترل کند و تحرکات منطقه‌ای کنونی آمریکا نیز بر این مبناست و بعید نیست دولت روحانی در روزهای آینده این برجام را مطرح کند.

وی خاطرنشان کرد: برجام سوم برای موضوعات حقوق بشر است تا هنجارهای غربی را بپذیریم که نظیر آن سند ۲۰۳۰ است که مورد اعتراض رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.

ذوالقدر افزود: موضوع مقاومت منطقه‌ای و عدم حمایت از جریان مقاومت و همچنین به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هم یکی از برجام‌هاست.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب به همین دلیل بارها بر مسئله نفوذ تأکید می‌کردند، تصریح کرد: در مقابل این جریان نفوذ، رهبر انقلاب بارها بر انقلاب و انقلابی‌گری تأکید داشتند و دلیل آن نیز این بود که جریان انقلابی کشور می‌تواند با جریان نفوذ مقابله کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیروهای انقلاب باید با ایفای نقش سیاسی بسیج می‌شدند، ادامه داد: تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب پاسخی به این نیاز بود که هدفش ایجاد هم‌افزایی در جریان انقلاب برای مقابله با پروژه‌های غرب است.

ذوالقدر افزود: بر این اساس مجمع عمومی جبهه مردمی مدیریت فرایند تصمیم‌گیری نهایی را به شورای مرکزی واگذار کرد و در نهایت در جریان انتخابات شورای مرکزی تصمیم گرفت که با یک نامزد که آقای رئیسی بود، کار را ادامه دهد.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ۲۹ اسفند، ۱۶ میلیون رأی حلال کسب کرد و با این رأی عدم‌الفتحی افتخارآمیز برای خود به دست آورد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها