رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 284647

روش جدید بوکو حرام، در انجام عملیات انتحاری

ساعت 24- مرکز مبارزه با تروریسم در آکادمی نظامی آمریکا اعلام کرد گروه تروریستی "بوکو حرام" به استفاده از زنان و کودکان برای انجام عملیات تروریستی روی آورده است.

بوکوحرام
style="text-align:justify"> این مرکز آمریکایی که مقر آن در "وست پوینت" است در این باره اعلام کرد: ما دلایلی در اختیار داریم که نشان می دهد از 11 آوریل 2011 تا 30 ژوئن 2017 گروه بوکوحرام 434 انتحاری را به 247 هدف مختلف ارسال کرده است که 56 درصد انتحاری ها، زن و 81 نفر از آنها کودک یا نوجوان بوده اند.

تارنمای اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان در این باره نوشت: به دنبال ربوده شدن 276 دانش آموز نوجوان از مدارس چیبوکی نیجریه توسط بوکو حرام، استفاده از زنان به عنوان نیروی انتحاری در این گروه تروریستی افزایش یافته است.

جیسون وارنر استاد مرکز مبارزه با تروریسم در این باره گفت: به دنبال ربوده شدن این دانش آموزان، استفاده بوکو حرام از انتحاری های زن به شدت افزایش یافته است.

وارنر افزود: این اولین بار در تاریخ گروههای تروریستی است که یک گروه، از انتحاری های زن بیش از مردان استفاده می کند و بوکو حرام در صدر گروههای استفاده کننده از تروریست های انتحاری کودک قرار دارد.

این تحلیل، دلیل استفاده داعش از زنان و کودکان برای انجام عملیات انتحاری را مشکوک نشدن نیروهای امنیتی و عدم بازرسی دقیق آنها و همچنین امکان بیشتر شستشوی مغزی آنها برای پذیرش این گونه عملیات دانسته است.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها