رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 286674

نماینده مردم تهران در مجلس:

رئیس‌جمهور درباره دلیل انتخاب نکردن وزیر زن به صورت شفاف توضیح دهد

ساعت 24- نماینده مردم تهران در تذکری خواستار توضیح و شفاف‌سازی رئیس‌جمهور درباره دلایل انتخاب نکردن وزیر زن در کابینه دوازدهم شد.

فاطمه حسینی
فاطمه حسینی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس با استناد به ماده ۲۰۶ آیین‌نامه، گفت: رئیس‌جمهور در زمان معرفی وزرای پیشنهادی این موضوع را مطرح کرد که سه زن را به عنوان وزیر انتخاب کرده بود ولی به دلایلی نشد. ما از رییس‌جمهور می‌خواهیم که در این باره شفاف‌سازی کند و توضیح دهد.

حسینی همچنین با بیان اینکه وزرای پیشنهادی درباره چگونگی اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توضیحی نداده‌اند، گفت: بر اساس این ماده دستگاه‌ها موظف به اجرای عدالت در رویکرد جنسیتی و اصول اسلامی هستند که وزرا کمتر به این موضوع پرداخته‌اند. لازم است وزرای پیشنهادی باقیمانده در این باره توضیح دهند.

رضا انصاری نماینده داراب نیز در تذکری با استناد به همین ماده ضمن انتقاد از اظهارات برخی از مخالفان وزرای پیشنهادی در مقام موافقت، گفت: این جلسات طوری اداره می‌شود که وزرا و مردم تصور می‌کنند که همه رای می‌آورند که خوب نیست.

مسعود پزشکیان رییس جلسه در پاسخ به این دو تذکر، گفت: چارچوب مشخصی برای بیان موضوعات مطروحه از سوی وزرای پیشنهادی وجود ندارد، لذا هر وزیر آنچه به ذهنش می‌رسد را مطرح می‌کند. طبیعتا اگر این چارچوب درست شود مشکلات نیز رفع می‌گردد.

وی توضیح داد: وزرا باید اهداف، راهبردها و کلیات برنامه‌هایشان را توضیح دهند حال اینکه آنها را به چه ترتیبی بیان می‌کنند بر عهده خودشان است و طبیعتا بیان جزئیات در اینجا امکان‌پذیر نیست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها