رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293083

پرونده شبکه العبدلی مانع به ثمر نشستن تلاش کویت برای ایجاد کانال ارتباطی در منطقه شد/ ایران داوری بین‌المللی در مساله جزایر سه‌گانه را بپذیرد

ساعت24-کشورهای منطقه از دخالت‌های ایران رنج می‌برند؛ مثالی از این دخالت‌ها در کشور ما تحت عنوان پرونده العبدلی صورت گرفته بود. این پرونده بر تلاش‌های کویت برای احیای کانال‌های مذاکرات میان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) با ایران تاثیر گذاشت.

وی اواخر روز سه‌شنبه در اظهاراتی که در خبرگزاری رسمی کویت منتشر شد، ادعا کرد: کشورهای منطقه از این دخالت‌ها رنج می‌برند. مثالی از این دخالت‌ها در کشور ما تحت عنوان پرونده العبدلی صورت گرفته بود. این پرونده بر تلاش‌های کویت برای احیای کانال‌های مذاکرات میان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) با ایران تاثیر گذاشت.

او در سخنرانی خود، ادعاهای کویت علیه ایران مبنی بر لزوم پذیرش داوری بین‌المللی از سوی تهران برای حل اختلاف‌ها میان این کشور و امارات متحده بر سر جزایر سه‌گانه را تکرار کرد و مدعی شد این جزایر توسط نیروهای ایران اشغال شده است.

به گزارش گلف‌نیوز، جارالله علیه تهدیدهای رو به رشد تروریسم هشدار داد و بر حمایت کویت از اقدام‌های بین‌المللی برای نجات جهان از این مساله تاکید کرد.

وی افزود که کشورش عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل است و بنابراین شانس بزرگی برای اقدام همه‌جانبه به منظور دفاع از مواضع اعراب دارد. به گفته جارالله، وضعیت در سرزمین‌های فلسطینی و نا آرامی‌ها در سوریه، یمن ، لیبی و عراق به معضلاتی بین‌الملی تبدیل شده است.
منبع: ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها