رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 293460

امام جمعه موقت تهران: منبر جای بازیهای سیاسی نیست/ نباید مداحان ما سکولار باشند/ برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان نقشه رژیم صهیونیستی است/ مراکز نظامی ناموس ماست، اجازه فضولی نمیدهیم

ساعت24-امام جمعه موقت تهران گفت: منبر و محراب جای بازی‌های سیاسی، جناحی و قبلیه‌ای نیست و نباید منبر و محراب سکّوی حزبی این گروه یا آن گروه قرار گیرد.

احمد خاتمی
style="text-align:justify">خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن تبیین نحوه برگزاری مراسم محرم امسال، به نقش رژیم صهیونیستی در بروز فجایع انسانی در میانمار و نیز برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان اشاره کرد و در ادامه گفت که بازرسی مراکز نظامی ایران ازسوی آژانس بین‌اللمللی انرژی اتمی با مفاد پروتکل الحاقی و برجام مغایر است.

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، برخی ملاحظات در برپایی این مراسم را تشریح کرد و گفت: نباید سیاست به دین خط بدهد؛ بلکه دین به سیاست خط بدهد. ما با حقه‌بازی و بازی‌های سیاسی بیگانه‌ایم.

رهنمودهای ولایت فراجناحی و فراگروهی است

او گفت: سیاست‌هایی که باید در منبر تبیین کنیم، رهنمودهای ولایت است و این درحالی است که رهنمودهای ولایت فراجناحی و فراگروهی است. منبر و محراب جای بازی‌های باندی و جناحی و بازی‌های قبیله‌ای سیاسی نیست و نباید منبر و محراب سکوی حزبی این گروه و آن گروه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بیان مبانی نهضت ابی‌عبدالله (ع)، مسئله عزت و ذلت‌ناپذیری، مسئله خستگی‌ناپذیری، تبیین سیاسی نهضت سالار شهیدان است.

نباید هیات‌های ما سکولار باشند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: نباید هیات‌های ما سکولار باشند. نباید خطبا و مداحان ما سکولار باشند. یعنی هیات‌های ما نباید با سیاست به‌معنای درست آن غربیه باشند. چرا که در غیر این صورت، مرتکب سکولاریزه کردن هیات‌ها شده‌ایم.

مداحان روضه‌های مستند و اشعار پرمحتوا بخوانند

او گفت: مداحان اهل بیت، این هنرمندان آیینی نیز رسالت دارند بر شور و شعور حسینی بیافزایند. روضه‌های مستند و اشعار پرمحتوا بخوانند و اگر این مسائل رعایت شود، مجالس حسینی خواهند شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته همچنین با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) تاکید کرد که یاد مرگ ریشه‌های غفلت را می‌خشکاند و در ادامه ضمن عرض تسلیت به‌خاطر شهادت ۱۴ نفر از مسلمانان ایرانی و غیرایرانی در ناصریه عراق گفت: آغاز سال تحصیلی بهار فرهنگی است. حوزه‌ها، دانشگاه‌ها مدیران آینده جامعه را تربیت می‌کنند و ان‌شاءالله با ۲ عنصر تهذیب و آموزش عالی امانت‌دارانی شایسته تریبت کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: این هفته، هفته ایثار و فداکاری است و ان‌شاءالله کسانی که در این ایثار حضور داشتند، به جوانان بگویند تا این الگو منتقل شود.

او به برگزاری جشن عاطفه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند و از مردم عزیزمان با توجه به آموزه‌های دینی انتظار می‌رود این دانش‌آموزان را نیز همچون فرزندان خود بدانند و چتر مهرشان را همچون همیشه بگسترانند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به فاجعه انسانی در میانمار اشاره کرد و گفت: صداوسیما در این عرصه اطلاع‌رسانی خوبی داشته و همه فجایع را می‌دانیم. کشتن، سر بریدن، آواره کردن و مین‌گذاری در مسیر این انسان‌ها تا به خانه‌شان بازنگردند، فاجعه‌ای انسانی است و حدود ۴۰۰ هزار نفر درگیر این فاجعه هستند.

بی‌تردید رژیم صهیونیستی پشت صحنه فجایع انسانی میانمار است

او تصریح کرد: بدون تردید پشت صحنه این جنایات رژیم صهیونیستی است و این را بنده خطیب نماز جمعه نمی‌گویم که برخی بگویند این بیان این حرف‌ها از جانب ما عادی است. این را نماینده ویژه سازمان ملل می‌گوید. تردیدی نیست که همان سلاحی که مسلمانان غزه را می‌کشد، مسلمانان میانمار را می‌کشد.

دولت و ارتش میانمار درحال پاک‌سازی قومی است

خاتمی یادآور شد: موضوع فجایع انسانی میانمار مذهبی و قومی نیست. قصه، قصه یک دولت و یک ارتش است که درحال پاک‌سازی قومی است. آن‌چه با آن مواجهیم دعوای یک گروه با دیگری نیست. این دعواست که دولتی با قساوت تمام مسلمان‌کشی می‌کند.

ماهیت بنیاد نوبل استکباری و صهیونیستی است

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته دیگر این‌که رهبر این جنایات زنی است که جایزه صلح نوبل را گرفته و رییس بنیاد نوبل هم می‌گوید جایزه‌مان را پس نمی‌گیریم. بایدم هم پس نگیرید. اگر پس بگیرید، ما شک می‌کنیم. ماهیت شما استکباری و صهویسنتی است. به یاد داریم به چه کسی در کشور ما این جایزه را اهدا کردید. شما از اسلام کنیه دارید و به یاری خداوند اسلام پیروز است.

دولت در عرصه سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار فشار بیاورد

او گفت: بحمدالله در این عرصه کشور ما موضع‌گیری خوبی داشت. مراجع عالی‌قدر تقلید، حوزه‌های علمیه، دولت محترم موضع گرفت اما انتظار از دولت محترم این است که بیش از موضع‌گیری و محکومیت در عرصه سیاسی و اقتصادی وارد شده و به این دولت بی‌رحم فشار بیاورند.

ایران با تمسک به کنوانسیون منع نسل‌کشی با رویکرد تهاجمی در موضوع میانمار وارد شود

نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در ماده ۲ کنوانسیون سال ۱۹۴۸ سازمان ملل، نسل‌کشی منع شده و با تمسک به همین ماده است که کشور ما باید با رویکرد تهاجمی وارد شود. البته نمی‌گوییم لشکرکشی کنیم که مقام معظم رهبری هم فرمودند اما باید فشار سیاسی بیاورند تا از این نسل‌کشی جلوگیری کنند.

او اضافه کرد: نکته دیگر این‌که شاهد سکوت کشورهایی هستیم که پسوند اسلام را دارند اما هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و در یمن انسان‌کشی می‌کنند.

جنایات در میانمار نشان می‌دهد اسلام زنده است

خاتمی یادآور شد: این جنایات تلخ است. بند بند وجودمان را می‌لرزاند اما گویای این نکته است که اسلام به صحنه آمده. اگر اسلام مرده بود و فعالیت نداشت، این جنایات علیه مسلمانان انجام نمی‌شد. بحمدالله اسلام به سرعت پیش می‌رود و به فضل خدا در این عرصه نیز حرف آخر را خواهد زد.

برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان در راستای آرزوی استکبار برای تشکیل اسرائیل در منطقه

او به برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت:‌ آرزوی دیرین استکبار تشکیل یک اسرائیل در منطقه است که البته این آرزو را به گور خواهد برد اما نخستین مرحله آن برگزاری این همه‌پرسی است. رژیم صهیونیستی به صراحت حمایت کرده اما ایران، دولت و مجلس عراق و ترکیه حمایت کرده است. آیا اقلیم کردستان نباید بفهمد که در میدان رژیم صهیونیستی بازی می‌کند. مشروعیت و محبوبیتش کم شده است.

برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان نقشه رژیم صهیونیستی است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: آن‌چه در حال انجام است، نقشه صهیونیستی است و تجزیه عراق از آرزوهای دهه اخیر است و از زمانی که مردم عراق از شر صدام خلاص شد، صهیونیست‌ها به دنبال این تجزیه بودند که امیدواریم مسئولان اقلیم کردستان سر عقل بیایند و دست بردارند.

او اضافه کرد: توطئه گروهک‌های تفکیری توطئه نخست بود که بحمدالله هم در سوریه و هم در عراق گروهک تکفیری داعش نفس‌های آخر را می‌کشد و پس از آن‌که این گروهک از بین رفت، حال به دنبال توطئه دیگر هستند و امیدوارم دولت‌های منطقه در این حوزه فعال شوند تا این توطئه انجام نشود.

بازرسی مراکز نظامی نه در پروتکل الحاقی آمده، نه برجام

خاتمی در پایان به موضوع بازرسی از تاسیسات نظامی ایران اشاره کرد و گفت: آمانو می‌گوید در بازرسی تفاوتی میان تاسیسات نظامی یا غیرنظامی نیست. اما نه در پروتکل الحاقی و نه در برجام اجازه دست یافتن به اطلاعات نظامی کشورها داده نشده است. در ثانی مراکز نظامی اسرار و ناموس یک ملت است. به یاری خداوند نه مسولان و نه مردم به اجانب اجازه فضولی در این عرصه نخواهند داد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها